بیش از یک‌صد نفر از پیروان فرقه‌ای مسیحی در کنیا در اثر گرسنگی جان باختند

متهمان «قتل‌عام» پیروان این فرقه تازه‌تاسیس مسیحی احتمالا با اتهام‌های تروریستی روبرو خواهند بود

پل مکنزی، کشیش خودخوانده‌، متهم است که پیروان خود را برای برای دیدار عیسی «به مرگ ناشی از گرسنگی» تحریک کرده است - AFP

تعداد جان‌باختگان «کلیسای بین‌المللی خبر خوب» که برای دیدار مسیح به مرگ ناشی از گرسنگی روی آوردند، از مرز یک‌صد نفر گذشت.

پل نتنگ مکنزی، کشیش خودخوانده‌ای که «کلیسای بین‌المللی خبر خوب» را در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی کرد، متهم است که پیروان خود را برای دیدار عیسی «به مرگ ناشی از گرسنگی» تحریک کرده است.

این کشیش به همراه هشت متهم دیگر روز سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت (دوم مه)، در دادگاهی واقع در شهر مالیندی حاضر شد.

به گفته ویویان کامباگا، دادستان دادگاه، این پرونده برای رسیدگی به دادگاه عالی مومباسا، دومین شهر بزرگ کنیا، منتقل شد، دادگاهی که برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به پیشگیری از اقدام‌های تروریستی در نظر گرفته شده است. از این‌رو، گمان می‌رود که متهمان «قتل‌عام» پیروان این فرقه تازه‌تاسیس مسیحیت، احتمالا با اتهام‌های تروریستی روبرو خواهند بود.

رهبر این کلیسای تازه‌تاسیس پس از آن دستگیر شد که فردی با مراجعه به پلیس، از وجود قبر‌های کم‌عمقی در جنگل شاکاهالا در نزدیکی مالیندی خبر داد. در بدو امر تعداد اجساد کشف‌شده ۲۱ مورد بود، اما به‌تدریج تعداد بیشتری از اجساد از زیر خاک بیرون کشیده شدند. تاکنون، مرگ ۱۰۹ نفر تایید شده است که بیشترشان کودک‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیتوره کیندیکی، وزیر کشور کنیا، آنچه پیش آمده است را «لکه‌‌ای ننگ» توصیف و تاکید کرد که مرتکبان این «جنایت» به شدیدترین وجه مجازات خواهند شد. او افزود که باید مقررات سخت‌‌گیرانه‌تری برای فعالیت کلیسا‌ها، مساجد، معابد و کنیسه‌ها وضع کرد.

ناظران این سوال را مطرح می‌کنند که با توجه به پیشینه افراطی این کشیش خودخوانده و سابقه پرونده‌های حقوقی‌اش، او چطور توانسته به راحتی از اجرای قانون فرار کند و کارهایش را پیش ببرد.

کیتوره کیندیکی می‌گوید که دولت باید از یک‌سو اطمینان پیدا کند که حق آزادی عبادت و عقیده نقض نشود و از سوی دیگر، نباید به جنایتکاران اجازه سوءاستفاده از این حق برای صدمه زدن، کشتن، شکنجه و گرسنگی دادن به مردم را داد.

به گزارش رسانه‌های محلی، مکنزی به پیروانش وعده داده است که پس از مرگ بر اثر گرسنگی، به «دیدار عیسی مسیح» نايل خواهند شد. 

بیشتر از جهان