استفن کری – لبران جیمز؛ جدال حماسی پلی‌آف ان‌بی‌ای

گلدن‌استیت با برتری مقابل ساکرامنتو کینگز حریف لیکرز در نیمه‌نهایی کنفرانس غرب شد

استفان کری (چپ) با پیراهن شماره ۳۰ گلدن‌استیت وریرز در مقابل بازیکنی از ساکرامنتو کینگز-  NBAE Noah Graham/NBAE via Getty Images/AFP

گلدن‌استیت وریرز با درخشش بی‌نظیر فوق‌ستاره‌اش، استفن کری، ساکرامنتو کینگز را در بازی هفتم سری پلی‌آف ان‌بی‌‌ای‌ شکست داد تا حریف لس‌آنجلس لیکرز در نیمه‌نهایی کنفرانس غرب شود.

پس از برتری ساکرامنتو در بازی ششم، سرنوشت صعود به بازی هفتم رسید و گلدن‌استیت به لطف تجربه بالاتر بازیکنانش توانست در زمین حریف به برتری ۱۰۰-۱۲۰ برسد. کری که یکی از بهترین روزهایش را سپری می‌کرد، به تنهایی ۵۰ امتیاز گرفت و ستاره زمین بود. این بالاترین امتیازی است که بازیکنی توانسته است در بازی هفتم سری پلی‌آف به دست آورد. دیگر بازیکن موفق گلدن‌استیت، کِوون لونی بود که ۲۱ ریباند داشت و سابونیس، سنتر حریف، را به خوبی کنترل کرد.

ساکرامنتو که آخرین بار ۲۰۰۶ توانسته بود به پلی‌آف برسد، در این فصل، با تیم جدید و جوانی وارد مسابقات شد و با هدایت مایک براون، از اعضای سابق کادر فنی گلدن‌استیت، موفق شد به رتبه سوم کنفرانس غرب برسد. ولی در آخرین جدال این سری نفس‌گیر، بازیکنان کم‌تجربه این تیم کم آوردند.

استیو کر، سرمربی گلدن‌استیت، درباره نقش تجربه بازیکنانش در پیروزی این بازی حساس گفت: «پیش از چنین بازی‌هایی همه اضطراب دارند، ولی بازیکنان ما پس از ورود به زمین، به لطف تجربه‌شان چیره می‌شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کر در ستایش هسته اصلی بازیکنان تیمش که در هشت سال گذشته چهار بار قهرمان ان‌بی‌ای شده‌اند، گفت: «یک دهه درخشش در این سطح باورنکردنی است. رقابت هر ساله با مدعیان قهرمانی و شکست دادن آن‌ها به توان بسیار بالایی نیاز دارد و به همین دلیل است که آن‌ها در تالار مشاهیر جای گرفته‌اند.»

گلدن‌استیت با عبور از سد ساکرامنتو یک گام به تکرار قهرمانی فصل گذشته نزدیک‌تر شد، ولی در نیمه‌نهایی کنفرانس غرب، حریف سرسختی به نام لس‌آنجلس لیکرز دارد که در مرحله قبل توانست سری بازی‌های خود را مقابل ممفیس گریزلیز با برتری ۴-۲ پشت سر بگذارد. نقطه اوج این سری، تقابل کری و لبران جیمز، دو ستاره بزرگ بسکتبال آمریکا، است. این نخستین بار از ۱۹۹۱ است که گلدن‌استیت و لیکرز در پلی‌آف با هم روبه‌رو می‌شوند.

دریموند گرین، از بازیکنان باتجربه گلدن‌استیت، به هواداران توصیه کرد که از این تقابل لذت ببرند. گرین که همراه کری، کلی تامپسون و آندره ایگودالا از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در چهار فینال متوالی ان‌بی‌ای مقابل جیمز قرار گرفته است، گفت: «سعی نکنید صفحه ما را به سرعت ورق بزنید. سعی نکنید صفحه لبران را به سرعت ورق بزنید. گاهی ما سعی می‌کنیم به سرعت از وضعیت کنونی عبور کنیم. من و دوستانم تلاش می‌کنیم از هر لحظه این مسیر لذت ببریم.»

او در تمجید از لبران جیمز گفت: «از کسی حرف می‌زنیم که مبارزی واقعی است. استف، کلی، من، لونی مبارزانی واقعی‌ایم. ما چنین فرصت‌هایی را به راحتی از دست نمی‌دهیم. از اولین تقابل ما با لبران در پلی‌آف هشت سال می‌گذرد و هنوز در بالاترین سطح قرار داریم. این نخستین تقابل ما با لیکرز در پلی‌آف است و بازی‌ای حماسی خواهد بود.»

بیشتر از ورزش