پلمبِ دست‌کم پنج واحد صنفی در تهران و شهرری

مجتمع تجاری اپال رفع پلمب، و سه فروشگاه واقع در آن پلمب شدند

در ادامه مقاومت زنان و جامعه ایران، به نظر می‌رسد اینک پلمب واحدهای تجاری تنها راهی ا‌ست که حکومت اسلامگرای ایران می‌تواند برای مقابله با «بی‌حجابی» انجام دهد. در همین راستا، خبرگزاری فارس مدعی شد در پی اعلام رفع پلمب مجتمع تجاری اپال در تهران، دو واحد صنفی در این مجتمع «با ارائه تخفیف، مشتریان را به حضور بدون حجاب در فروشگاه‌های خود تحریک می‌کردند».

پس از رفع پلمب مجتمع تجاری اپال، فروشگاه «گرند کیدز» در این مجتمع در صفحه اینستاگرام خود نوشت به مناسبت بازگشایی مجدد مجتمع، به افرادی که بدون حجاب اجباری از این فروشگاه خرید کنند، پنجاه درصد تخفیف ارائه می‌‎شود. در پی این اقدام، خبرگزاری فارس اعلام کرد دو فروشگاه «گرند کیدز» و «مک استور» که «با درج استوری و ارائه تخفیف، مشتریان را تحریک به حضور در محل بدون حجاب شرعی می‌کردند، پلمب شدند». 

به گزارش فارس، این واحدهای تجاری ساعاتی بعد کوشیدند با انتشار «استوری» جدید در اینستاگرام عذرخواهی کنند، اما به نتیجه نرسید. اشاره فارس به یادداشت دوم فروشگاه «گرند کیدز» است که از لحن آن می‌توان حدس زد به توصیه نیروهای امنیتی منتشر شده است.

در بخشی از این یادداشت چنین آمده است: «متن ارسالی در پیج کاری این فروشگاه هیچگونه نیت و قصد و غرضی جهت تشویش اذهان عمومی نداشته و برداشت برخی دوستان سودجو از بابت پخش اکاذیب در ارتباط با مجموعه اپال و همچنین این فروشگاه می‌باشد. مدیریت این فروشگاه ضمن عذرخواهی از تمامی دوستان به عرض می‌رساند فروشگاه همچون سنوات قبل و زیر سایه جمهوری اسلامی و زیر پرچم مقدس این نظام فعالیت می‌کند.»

خبرها حاکی از آن است که زرگری سنجاق، متعلق به شاهرخ استخری در مجتمع اپال، نیز «در پی بی‌توجهی به اخطارها و تعهدات قبلی، به‌علت کشف‌ حجاب فروشنده» صبح یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل)، پلمب شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های اخیر، هر روز خبرهایی مبنی بر پلمب واحدهای تجاری در ایران منتشر می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد این تمهید حکومت نیز کمترین تاثیر را بر مبارزه زنان علیه حجاب اجباری و نظام جمهوری اسلامی گذاشته است و زنان و دختران کماکان بدون رعایت حجاب اجباری در خیابان‌ها و اماکن عمومی حضور می‌یابند.

صبح یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت، همچنین اعلام شد کافه‌رستوران «خانه دوست» به امر معاونت نظارت بر اماکن عمومی تهران بزرگ و به دلیل آنچه «عدم رعایت حجاب» ذکر شده است، پلمب شد. بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، در این خصوص نوشت: «این کافه (واقع در باغ فردوس، خ. عباس کیارستمی)، پاتوق گروه‌های موسیقی تلفیقی و نواحی کوچک در تهران بود که پس از حواشی حضور ‎شروین حاجی‌پور و اجرای خبرساز داماهی، پلمب شد.»

به گزارش فارس، یکشنبه سفره‌خانه «الماس ری» در شهرری نیز در راستای اجرای طرح موسوم به «عفاف و حجاب» پلمب شد. خبرگزاری فارس اعلام کرد که این سفره‌خانه «به علت عدم توجه به تذکر و اخطارهای صادرشده قبلی و همچنین عدم رعایت حجاب، توسط ماموران پلیس امنیت» پلمب شده است.