ضارب سلیمانی جانباز اعصاب و روان است و از رانت این روحانی حکومتی شاکی بود

یک منبع مطلع به ایندیپندنت فارسی گفت محمدرضا حبیبیان از اینکه عباسعلی سلیمانی درحال دریافت وامی به مبلغ زیاد بود اما بانک با وام ۵۰ میلیونی او مخالفت کرد، عصبانی شد

عباسعلی سلیمانی، روحانی کشته‌شده در بابلسرــ  ایندیپندنت فارسی

یکی از اهالی بابلسر روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت، با ارسال مستنداتی برای ایندیپندنت فارسی، خبر داد که محمدرضا حبیبیان، نگهبان بانک ملی این شهر که روز چهارشنبه عباسعلی سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان را کشت، یک جانباز جسمی و اعصاب و روان و دلیل تصمیم او برای قتل، «عصبانیتش از فقر و موافقت نکردن بانک با درخواست وامش» بوده است.

عباسعلی سلیمانی، امام جمعه پیشین بابلسر، زاهدان و کاشان و یکی از نمایندگان مجلس فعلی خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی، ظهر چهارشنبه ششم اردیبهشت، بر اثر شلیک گلوله محمدرضا حبیبیان، نگهبان خصوصی بانک ملی بابلسر، کشته شد. این نگهبان اینک در بازداشت ماموران امنیتی است.

عباسعلی سلیمانی اسبوکلایی، متولد ۱۳۲۶ در امیرکلا که رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر از او با لقب «آیت‌الله» یاد می‌کردند، از روحانیون نزدیک به بیت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی محسوب می‌شد و به همین دلیل به مدت ۱۷ سال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شیعیان زاهدان در سیستان‌ و بلوچستان بود.

یکی از اهالی بابلسر تصویری از دست‌نوشته محمدرضا حبیبیان، نگهبان خصوصی بانک ملی این شهر، را برای ایندیپندنت فارسی ارسال کرده است که در آن، از یک شهروند خیر در بابلسر درخواست کمک مالی دارد و به «جانباز جنگ» بودنش اشاره می‌کند.

محمدرضا حبیبیان در نامه‌اش نام خانوادگی خود را حبیبی نوشته تا فرد خیر نفهمد او برادر معاون رئیس اداره پلیس آگاهی بابلسر است. او در نامه به برادرش اشاره کرده است اما نسبت فامیلی‌ با او را پنهان می‌کند و می‌گوید به‌ دلیل حضور در جنگ ایران و عراق، جانباز ۲۰ درصد جسمی و جانباز اعصاب و روان است و برادرش او را به‌عنوان پلیس افتخاری (نیروی نگهبان موسسات) جذب کرده اما سپاه فقط ماهی ۶۰۰ هزار تومان به او حقوق می‌دهد و اجاره‌خانه‌اش سه ماه است عقب افتاده و به‌شدت نیازمند کمک مالی است.

 

این نامه در واقع تایید می‌کند که مشکلات مالی و عصبانیت او از فقر دلیل تصمیمش برای به رگبار بستن روحانی حکومتی با اسلحه کلاشنیکف سازمانی بوده و با توجه به اینکه جانباز اعصاب و روان است، احتمالا تعادل روانی نداشته است و مستحق دریافت حکم اعدام نیست.

این فرد مطلع درباره صحنه ارتکاب قتل نیز گفت: «حبیبیان به‌شدت فقیر بود. بنده هر ماه مبلغی به او هدیه می‌دادم تا مشکلاتش کمی کمتر شود. تا جایی که می‌دانم و از نزدیکان او پرسیدم، دیروز رئیس بانک با درخواست وام ۵۰ میلیون تومانی حبیبیان مخالفت کرد و این نگهبان وقتی دید سلیمانی بدون صف و نوبت، در حال دریافت وامی با عدد بالا است، عصبانی شد و فریاد زد که چرا به آخوندها وام‌های سنگین می‌دهید اما با وام ۵۰ میلیون تومانی مخالف کرده‌اید؟ در ادامه، جروبحثی میان او با رئیس بانک و سلیمانی رخ می‌دهد و او که توان کنترل اعصاب خودش را نداشت، روحانی را به رگبار می‌بندد.»

عباسعلی سلیمانی مانند بسیاری از منصوبان علی خامنه‌ای در شهرهای ایران، دارای افکاری افراطی و زن‌ستیزانه بود و پیش از این در سخنانی، خواستار جداسازی جنسیتی بیشتر در ورزش و ایجاد پارک‌های مخصوص زنان در ایران شده بود. او همچنین با ساخت آشپزخانه‌های مدرن (اوپن) در منازل نیز مخالف و معتقد بود: «زن نباید در معرض دید مهمان باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در جریان سرکوب اعتراض‌های دانشجویان دانشگاه زاهدان در سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ و نیز سرکوب اعتراض‌های مردمی، بازداشت، پرونده‌سازی و شکنجه معترضان نقشی موثر داشته است؛ کارنامه‌ای سراسر سیاه، حکومتی و سرکوبگرایانه که دلیل اصلی ابراز خوشحالی‌های ۲۴ ساعت اخیر مردم بابلسر و زاهدان در رسانه‌های اجتماعی، بابت کشته‌ شدن او است.

گسترش فقر و مشکلات مالی در جامعه ایران، خشم مردم ایرانی از نزدیکان به حکومت جمهوری اسلامی و روحانیون را افزایش داده است. پیش از این، روحانیون زیادی در رسانه‌های اجتماعی اعتراف کرده‌اند که جرئت ندارند با لباس روحانیت در سطح شهرها تردد کنند.