تاجیکستان: حمله تروریستی از خاک افغانستان خنثی شد

حکومت تاجیکستان اطمینان داد که مرزهایش با قدرت کامل محافظت می‌شود

وزارت خارجه تاجیکستان تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز این کشور را محکوم می‌کند- Nozim Kalandarov / TASS

خبرگزاری خاور، وابسته به دولت تاجیکستان، روز چهارشنبه، ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل)، اعلام کرد حمله دو تن از اعضای یک سازمان تروریستی بین‌المللی را به خاک این کشور خنثی کرده‌اند. 

خاور نوشت: «این دو تن، از خاک افغانستان غیرقانونی به استان خودمختار کوهستان بدخشان جمهوری تاجیکستان وارد شدند و نقشه مغرضانه آن‌ها و حامیانشان خنثی شد.» 

همزمان، وزارت خارجه تاجیکستان تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز این کشور را محکوم کرد. 

حکومت تاجیکستان اطمینان داد مرزهای این کشور با قدرت کامل محافظت می‌شود و نیروهای مسلح آن در برابر هر اقدام اشخاص یا گروه‌ها، پاسخ سریع و کافی خواهد داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 حکومت طالبان هنوز در مورد این ادعای دولت تاجیکستان اظهارنظر نکرده است.  

خبرگزاری خاور اعلام کرد روز یکشنبه و دوشنبه، ۲۳ و ۲۴ آوریل، نشست کارشناسان ارشد سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شده است. 

این خبرگزاری گزارش داد نمایندگان کشورهای چین، هند، پاکستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان و دبیرخانه سازمان شانگهای در مورد ایجاد نهاد واحد دائمی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت‌وگو کردند. 

به گزارش خاور، امام‌علی رحمان، رئیس‌ جمهوری تاجیکستان، تاسیس این نهاد را پیشنهاد کرده است. شرکت‌کنندگان در نشست دوشنبه از مرز افغانستان در استان بدخشان نیز بازدید کرده‌اند. 

با به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، نگرانی از گسترش فعالیت‌های تروریستی در مرزهای افغانستان با کشورهای آسیای میانه افزایش یافت. این کشورها، به‌ ویژه تاجیکستان، بارها خواستار همکاری‌های منطقه‌‌ای برای مهار خطر نفوذ تروریسم از افغانستان به مرزهای خود شده‌اند. 

از زمان به قدرت رسیدن طالبان، روسیه و تاجیکستان چندین رزمایش نظامی مشترک در نزدیکی مرز با افغانستان برگزار کرده‌اند. در این رزمایش‌ها نظامیان روسیه و تاجیکستان اجرای عملیات‌های مشترکی را در مناطق کوهستانی برای گشت‌زنی در نوار مرزی افغانستان، آماده‌سازی نیروهای خود برای پاسخ‌‎گویی به تهدیدها و از بین بردن باندهای مسلح غیرقانونی، تمرین می‌کنند. 

طالبان تاکید دارند که به هیچ کشور یا گروهی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر اقدام کند، اما فعالیت گروه‌های تروریستی و بنیادگرا زیر چتر حکومت این گروه افزایش یافته است. طالبان فقط به سرکوب گروه داعش تاکید دارند و عملا اقدامی علیه گروه‌های دیگر انجام نداده‌اند.  

بنا به گزارش‌های موثق، القاعده، داعش، تحریک اسلامی ازبکستان، جماعت انصارالله، تحریک طالبان تاجیکستان، تحریک طالبان پاکستان، جیش محمد، سپاه صحابه و شمار دیگری از گروه‌های تروریستی، در افغانستان حضور دارند. 

بیشتر از جهان