خشم آنی در دربی، دردسرساز برای سا‌پینتو

سرمربی استقلال به‌دلیل فحاشی به داوران ممکن است با محرومیت تازه‌ای مواجه شود

ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی تیم استقلال، ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹-GEOFF CADDICK / AFP

بلافاصله بعد از سوت پایان دربی صدم، تلویزیون ساپینتو را نشان داد که به وسط زمین چمن دوید، خودش را به داوران بازی رساند و جملاتی را خطاب به آن‌ها به زبان آورد. در آن لحظات، توجه همه به اتفاق‌های حین مسابقه بود، ولی یک روز بعد واکنش جنجالی سرمربی استقلال به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد. رسانه‌های پرتغالی که عملکرد و نتایج سا پینتو در استقلال را رصد می‌کنند، فردای بازی با لب‌خوانی کلمات این مربی مدعی شدند که او به داوران ناسزا گفته است.

سایت «اوژگو» با انتشار این ویدیو نوشت: «مربی پرتغالی که از عملکرد داوران عصبانی بود به داوران فحاشی کرد.» سایت آبولا هم نوشت: «مربی پرتغالی بعد از بازی به سمت داور رفت و به زبان پرتغالی به او فحاشی کرد.»

ساپینتو در واکنش به این شایعات در مصاحبه با سایت باشگاه استقلال مدعی شد که حرف‌هایش با داوران به زبان انگلیسی بوده است: «این حرف‌ها ناراحتم می‌کند. صحبت‌هایی را که با تیم داوری داشتم کاملا به یاد دارم. به تیم داوری گفتم: چرا بیشتر تصمیم‌های شما علیه تیم ما بود و چرا چند خطای واضح به سود تیم ما را نگرفتید؟ چرا فقط ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کردید، در حالی که بازی زمان اضافه بیشتری داشت و در همان وقت‌های اضافی هم بازی برای دقایقی متوقف شد که شما آن را حساب نکردید. ما لیاقت این را نداشتیم و شما کارتان را خیلی بد انجام دادید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


این پایان ماجرا نبود و دوشنبه شب برنامه «فوتبال برتر» حرف‌های قابل پخش سا پینتو را با زیرنویس به نمایش گذاشت. میثاقی، مجری این برنامه، مدعی شد که دوربین پورتابل که نزدیک داوران بوده، صدای سرمربی استقلال را ضبط کرده و او با زبان پرتغالی صحبت می‌کند. او اضافه کرد که جملات سا پینتو قابل پخش نیست و باشگاه استقلال هم تقاضا کرده است که آن‌ها پخش نشود.

بعد از انتشار محتوای صحبت سا پینتو، داوران دربی هم قرار است گزارشی تهیه و به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق ارائه کنند. اثبات فحاشی این مربی به سا پینتو می‌تواند محرومیت جدیدی برای او به همراه داشته باشد و در این‌صورت ممکن است بازی‌های حساس استقلال در جام حذفی و هفته‌های پایانی لیگ برتر را از دست بدهد.

این اولین بار نیست که خشم سا پینتو برایش دردسرساز می‌شود. او در بازی با پیکان با کادر فنی حریف درگیری لفظی پیدا کرد و در نشست خبری، لیگ برتر را به «جنگل» تشبیه کرد تا سه بازی محروم شود. در بازی با گل‌گهر هم مربیان حریف مدعی شدند که سا پینتو به آن‌ها به زبان پرتغالی فحاشی کرده است. او در آن بازی کارت قرمز گرفت و دو بازی را از دست داد. محرومیت جدید می‌تواند موقعیت سا پینتو در استقلال را به خطر بیندازد. شکست در دربی شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر را به حداقل رساند و حالا جام حذفی تنها شانس او برای فتح جام در ایران است، ولی جنجال‌ها و محرومیت‌هایش ممکن است باشگاه را به قطع این همکاری در پایان فصل وادار کند.

بیشتر از فوتبال