سا پینتو، بازنده دوئل پرتغالی‌ها

سرمربی استقلال با شکست دوباره مقابل هموطنش شانس قهرمانی لیگ را تا حد زیادی از دست داد

گل اول سپاهان هم در شروع نیمه دوم روی اشتباه عجیب علیرضا رضایی، دروازه‌بان استقلال، زده شد- Mehdi Bolourian/Irna

ملاقات هموطنان در یک سرزمین دور حس خوشایندی دارد، ولی سا پینتو قطعا از ملاقات با ژوزه مورایس خاطرات تلخی در ذهنش خواهد داشت. او پنجشنبه برای دومین بار با استقلال مغلوب سپاهان شد؛ شکستی که امید آبی‌پوشان برای تکرار قهرمانی لیگ را کمرنگ کرد و حتی ممکن است در آینده نزدیک به کار این مربی در فوتبال ایران پایان بدهد.

سا پینتو روی نیمکت استقلال سه شکست داشته که دو تا از آن‌ها در بازی‌های رفت و برگشت مقابل سپاهان مورایس بوده است. او در هفته اول لیگ بیست‌ودوم در ورزشگاه آزادی با شکست دو بر صفر مقابل حریف اصفهانی غافلگیر شد. دو تیم نیم‌فصل دوم را هم با تقابل رودررو شروع کردند. این بار، لغزش هرکدام با توجه به فاصله پنج امتیازی‌شان با پرسپولیس صدرنشین می‌توانست به معنی پایان آرزوی قهرمانی باشد.

سا پینتو که دو هفته قبل، نیم‌فصل اول را با شکست در برابر تراکتور و تحمل انتقادهای تند به پایان برده بود، برای این بازی تحت فشار زیادی قرار داشت و غیبت حسینی، چشمی و مهدی‌پور، سه بازیکنان اصلی کار او را سخت‌تر کرده بود. با این حال، بازی متعادل بود و تا دقایق آخر با تساوی پیش می‌رفت تا اینکه خطای پنالتی یزدانی روی مغانلو سرنوشت بازی را تغییر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدافع استقلال که در این صحنه تحت فشار نبود، خطای ناشیانه‌ای روی مهاجم سپاهان مرتکب شد. او بعد از بازی به اشتباهش اعتراف کرد و گفت: «نه من نه هیچ‌کدام از بچه‌ها باورمان نمی‌شود که این بازی‌ را باختیم. خصوصا در نیمه دوم مستحق پیروزی بودیم و سپاهان روی یکی دو اتفاق صاحب موقعیت شد. فکر می‌کنم آن صحنه پنالتی بود و یک برخوردی بین پای من و شهریار اتفاق افتاد. از هواداران معذرت می‌خواهم.»

گل اول سپاهان هم در شروع نیمه دوم روی اشتباه عجیب علیرضا رضایی، دروازه‌بان استقلال، زده شد. او در تشخیص مسیر شوت از راه دور نورافکن اشتباه کرد. سا پینتو بعد از بازی درباره لغزش دروازه‌بان جوانش گفت: «علی روی یک بدشانسی گل خورد. او بازیکن خیلی خوبی است و ۱۰۰ درصد به او اطمینان دارم.» البته او داور را مقصر اصلی شکست تیمش دانست: «دوباره از ما امتیاز گرفتند. ما حتی لایق مساوی هم نبودیم و باید بازی را می بردیم.»

پرسپولیس در صورت بردن ذوب‌آهن فاصله‌اش با استقلال را به ۸ امتیاز می‌رساند، ولی سا پینتو هنوز از قهرمانی ناامید نیست و گفت: «من هیچ چیزی را از دست نداده‌ام. البته که هنوز به قهرمانی امیدوارم. هنوز بازی‌هایی مانده و باید امتیازهای آن‌ها را کسب کنیم. بازیکنان هنوز انگیزه و رفتار خوبی دارند.»

بیشتر از فوتبال