پوچتینو، گزینه اصلی برای نجات چلسی

مذاکرات با مربی آرژانتینی در جریان است و او بخت زیادی برای نشستن روی نیمکت تیم لندنی دارد

مائوریسیو پوچتینو در بازی بین چلسی و تاتنهام، در ورزشگاه استمفورد بریج لندن، فوریه ۲۰۱۹  ـ Adrian DENNIS / AFP

چلسی به انتخاب مائوریسیو پوچتینو به‌عنوان سرمربی نزدیک شده است. این مربی آرژانتینی در حال حاضر، گزینه اصلی هدایت تیم لندنی است و انتظار می‌رود که مذاکرات به نتیجه برسد. پوچتینو در پایان فصل گذشته از هدایت پاری‌سن‌ژرمن کنار گذاشته شد و از آن زمان بدون تیم بوده است. او بعد از توقف مذاکرات با یولیان ناگلزمان به گزینه اول مربیگری چلسی تبدیل شد.

به گزارش گاردین، پوچتینو مذاکرات مثبتی با مالکان چلسی داشته و به نظر می‌رسد که به‌زودی به‌عنوان جانشین دائم گراهام پاتر معرفی شود. همچنین سابقه مربیگری او در تاتنهام قرار نیست حضورش در جمع آبی‌های لندن را به دردسر بیندازد. البته توافق هنوز نهایی نشده و چلسی گزینه‌های دیگری هم دارد که در صورت شکست مذاکرات سراغ آن‌ها خواهد رفت. هنوز مشخص نیست که پوچتینو قرار است کارش را بلافاصله شروع کند یا از شروع فصل آینده روی نیمکت چلسی می‌نشیند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاد بولی و بهداد اقبالی، دو مالک چلسی که مدیریت باشگاه را هم در اختیار دارند به‌دلیل نتایج ضعیف این فصل تحت فشار زیادی‌اند. در صورت نهایی شدن مذاکرات با پوچتینو، او سومین سرمربی دائمی در دوران کوتاه مالکیت این گروه خواهد بود. آن‌ها به تازگی فرانک لمپارد را به عنوان سرمربی موقت جانشین گراهام پاتر کردند. پاتر که تنها هفت ماه روی نیمکت چلسی دوام آورد در ماه سپتامبر بعد از برکناری غیرمنتظره توماس توخل به این تیم پیوسته بود. چلسی که در دو پنجره نقل و انتقالات اخیر حدود ۶۰۰ میلیون پوند هزینه کرده است، سرمربی سابق برایتون را بعد از سریال نتایج ضعیفش برکنار کرد. چلسی در رده یازدهم لیگ برتر است و بختی برای کسب سهمیه اروپایی فصل آینده ندارد.

انتظار می‌رفت که ناگلزمان بعد از جدایی عجیبش از بایرن مونیخ گزینه اصلی هدایت چلسی باشد. مربی ۳۵ ساله آلمانی در شروع مذاکرات خوبی با چلسی داشت، ولی به‌دلیل نگرانی بابت شرایط ویژه این تیم کنار کشید. البته چلسی مدعی است که ناگلزمان هرگز گزینه اول نبود و آن‌ها بعد از بررسی‌های بیشتر درباره انتخاب او مردد شدند.

مدیریت چلسی بعد از انتخاب‌های شکست‌خورده اخیر برای گزینش پوچتینو عجله ندارد و همزمان کارنامه مربیان دیگری را هم بررسی می‌کند. وینست کمپانی، سرمربی موفق برنلی، آنجه پوسته‌کوگلو، سرمربی سلتیک و آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد دیگر نامزدهای چلسی برای نشستن روی نیمکت‌اند، ولی لوئیز انریکه و روبن آموریم، سرمربی اسپورتینگ لیسبون، از جمع گزینه‌ها کنار رفته‌اند.

پوچتینوی ۵۱ ساله به‌دلیل سابقه‌اش در تاتنهام شناخت خوبی از فضای لیگ برتر دارد. او موفق شد تاتنهام را به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ برساند و با پاری‌سن‌ژرمن هم قهرمان لیگ فرانسه شد. پوچتینو در تاتنهام توانست بازیکنان جوان تیم را متحول کند و می‌تواند در ارتقای کیفیت تیم چلسی که پروژه بازسازی عظیمی را شروع کرده است، نقش موثری داشته باشد.

بیشتر از فوتبال