کونته از تاتنهام اخراج شد؛ بازگشت پوچتینو یا ورود ناگلزمان؟

مربی ایتالیایی بعد از تساوی برابر ساوتهمپتون انتقادات تندی را علیه مدیریت باشگاه و همچنین ستاره‌های اسپرز مطرح کرد و آن‌ها را خودخواه خواند

کونته ۱۶ ماه قبل جانشین نونو اسپریتو سانتو روی نیمکت تاتنهام شده بود- AFP

باشگاه تاتنهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونیو کونته، مربی نامدار و باتجربه ایتالیایی با توافقی دوطرفه، از این باشگاه لندنی جدا شد.

کونته ۱۶ ماه قبل جانشین نونو اسپریتو سانتو روی نیمکت تاتنهام شده بود و بعد از اینکه در آخرین کنفرانس مطبوعاتی‌اش بازیکنان تیمش را «خودخواه» توصیف کرد و نحوه مدیریت باشگاه را زیر سوال برد، از هدایت این تیم کنار گذاشته شد.
آنتونیو کونته دوره نسبتا موفقی در اسپرز داشت و بعد از صعود به لیگ قهرمانان در فصل گذشته، در این فصل نیز تیمش همچنان موقعیت خود را حفظ کرده است. اما آنچه که باعث نهایی شدن این تصمیم قابل پیش‌بینی شد، صحبت‌های تند کونته علیه بازیکنان تاتنهام پس از تساوی ۳-۳ مقابل ساوتهمپتون در ۱۸ مارس بود.

البته که حذف تاتنهامی‌ها از لیگ قهرمانان اروپا در دو بازی رفت و برگشت مقابل میلان نیز ماجرا را پیچیده‌تر کرده بود. در آن روز کونته به قصد بیدار کردن تیمش، اقدام به شدیدترین حمله علیه بازیکنان گران‌قیمت تاتنهام کرد.

آنتونیو که با همان استایل همیشگی، بلوز مشکی، موهای خوابیده روی صورت و با نگاهی سرد به خبرنگاران صحبت می‌کرد، تاتنهامی‌ها را یک مشت بازیکن خودخواه خطاب کرد که برای پیراهن‌شان به اندازه کافی ارزش قائل نیستند.

کونته گفت: من یازده بازیکن خودخواه دیدم که در زمین هیچ کمکی به هم‌ نمی‌کردند. ما حرفه‌ای هستیم. باشگاه به من و بازیکنان پول زیادی می‌دهد. ما مستقیما از باشگاه پول دریافت می‌کنیم و این برای شغل ما است، نه برای اینکه عذری برای کوتاهی‌هایمان پیدا کنیم.»

او ادامه داد: «این مسئله برای من غیرقابل قبول است و من برای اولین بار در دوران مربیگری‌ام، چنین چیزی را می‌بینم. موقعیت ما به نسبت به فصل گذشته بدتر شده است. داستان تاتنهام همیشه همین است. ۲۰ سال است که چیزی نبرده‌اند اما چرا؟ آیا اشتباه همیشه از سمت باشگاه بوده یا مربیانی که اینجا بوده‌اند؟ من مربیانی را که در تاتنهام بوده‌اند، دیده‌ام. شما مجبورید سرمربی را اخراج کنید، برای اینکه در جاهای دیگر دست به تغییر نزنید.»

حالا براساس اعلام باشگاه، کریستین استلینی، دستیار اول کونته تا پایان فصل سرمربی اسپرز خواهد کرد و رایان میسون، هافبک سابق تاتنهام نیز دستیار استلینی می‌شود. استلینی برای ایتالیایی‌ها یک مدافع چپ‌پای سابق است که دوران مربیگری خود را سیه‌نا و سپس در یوونتوس آغاز کرده و بعد از رسوایی معروف به کالچوپولی از بیانکونری جدا شد.

او پس از تبرئه از اتهامات، دوباره زین مربیگری را چسبید و این‌بار از جنوا آغاز کرده و سپس در آلساندریا، اولین و تنها تجربه سرمربیگری‌اش را پشت سر گذاشت. استلینی در سال ۲۰۱۹ در اینتر دستیار کونته بود و حالا با جدایی کونته از تاتنهام، به عنوان سرمربی کارش را در تاتنهام ادامه خواهد داد.

رابطه کونته و دنیل لوی، رییس باشگاه تاتنهام، دقیقا به دلیل همین مصاحبه آخر کونته و گفتن جمله «بی‌دلیل نیست که تاتنهام دهه‌هاست به هیچ جامی دست پیدا نکرده» خراب شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه باشگاه آمده است: «ما اعلام می‌کنیم که آنتونیو کونته، سرمربی تیم، با توافق دو جانبه از باشگاه جدا شد. ما در اولین فصل حضور آنتونیو، سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کردیم. ما از او به خاطر همکاری‌اش تشکر می‌کنیم و برای او در ادامه مسیر حرفه‌ای‌اش آرزوی موفقیت داریم.»
انتظار می‌رود آنتونیو کونته به سری آ برگردد و باشگاه‌هایی مانند اینتر، یوونتوس و رم می‌توانند مقصد احتمالی او باشند.
احتمال اخراج کونته وقتی افزایش پیدا کرد که در تعطیلات بازی‌های ملی، در حالی که تمرینات تاتنهام از سر گرفته شده بود، او به لندن برنگشت و در ایتالیا ماند. اکنون مدیران تاتنهام باید به دنبال چهارمین مربی دائمی‌شان در چهار سال اخیر، بعد از جدایی مائوریسیو پوچتینو در سال ۲۰۱۹ باشند.
کونته پیش از پیوستن به تاتنهام هم از اینتر با توافق دو جانبه جدا شد. او با این باشگاه قهرمانی سری آ شده بود اما عدم توافق با مدیران باشگاه بر سر استراتژی فصل بعد باعث شد تا با دریافت مبلغی هنگفت از نرآتزوری جدا شود.

با وجود انتخاب استلینی، به نظر می‌رسد این یک انتخاب موقت برای تاتنهامی‌هاست که همچنان جزو تیم‌های مدعی فوتبال انگلیس به حساب می‌آیند و باتوجه به اخبار واصله، دو نامزد بزرگ برای این صندلی وجود دارد.

از یک سو مائوریسیو پوچتینو که اسب بازگشتش با حمایت سنارتورهای رختکن اسپرز زین شده و البته نفر بعدی یولین ناگلزمان که پرطرفدارترین مربی بیکار فعلی اروپاست؛ یک جوان ایده‌آل‌گرا و آینده‌نگر که به تازگی از بایرن اخراج شده و شاید انگیزه زیادی برای شروع دوباره و روشن‌ کردن آتش در لندن داشته باشد.

بیشتر از فوتبال