دلیل حذف اتهام «قتل غیرعمد» از پرونده ستاره هالیوود چه بود؟

اتهام قتل غیرعمد علیه هانا گوتیرز-رید، ناظر اسلحه فیلم راست، هنوز پابرجا است

الک بالدوین، بازیگر، کمدین و تهیه‌کننده آمریکایی - AFP

بر اساس گزارشی جدید، رفع اتهام قتل غیرعمد از الک بالدوین، بازیگری که در فیلم راست (Rust) تیراندازی کرده بود، ممکن است به دلیل نقص در اسلحه بوده باشد.

گزارش ای‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع ناشناس، حاکی از آن است که تفنگ نمایشی در دست بالدوین در زمان آن شلیک مرگبار به هالینا هاچینز، فیلمبردار فیلم راست، در سال ۲۰۲۱ ظاهرا دارای نقص مکانیکی بوده است.

بازرسان با بررسی اسلحه متوجه وجود اتصالات فرسوده در آن و نقص مهار ماشه شدند.

این امر باعث شد دادستان‌ها به این نتیجه برسند ممکن است اسلحه بدون فشار روی ماشه شلیک شده باشد و این استدلال اصلی را که اسلحه شلیک نمی‌کرده است، مگر آنکه بالدوین ماشه را کشیده باشد، تضعیف می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیسون لوئیس و کاری موریسی، دادستان‌های (این پرونده) روز جمعه ۲۱ آوریل با اعلام اینکه با توجه به اطلاعات جدید قادر به ادامه پرونده نیستند، رسما از بالدوین رفع اتهام کردند.

دادستان‌ها در بیانیه‌ای که به یکی از دفاتر خبرگزاری‌ پی‌ای رسیده است، اعلام کردند: «با توجه به محدودیت‌های زمانی کنونی و بر اساس حقایق و شواهد موجود که مجریان قانون ارائه کرده‌اند، نمی‌توانیم ادامه دهیم.»

این دادستان‌ها گفتند: «حقایق جدیدی فاش شده که نیازمند تحقیقات بیشتر و تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی است.»

تاریخ جلسه مقدماتی این پرونده ابتدا ۳ مه تعیین شده بود.

بالدوین در ماه فوریه، به دلیل شلیک با اسلحه در اکتبر ۲۰۲۱ سر صحنه فیلم وسترن راست که کشته شدن هاچینز و مجروح شدن جوئل سوزا، کارگردان فیلم، را پی داشت، به قتل غیرعمد متهم شد.

بالدوین خود را در رابطه با این اتهامات بی‌گناه خواند و گفت ماشه را نکشیده است.

اگرچه اتهام قتل غیرعمد اکنون منتفی شده است، دادستان‌ها در پرونده‌شان اعلام کردند که این امر «بالدوین را از جرم کیفری تبرئه نمی‌کند» و تحقیقات تکمیلی ادامه خواهد داشت.

بالدوین در واکنش به این خبر، عکسی در اینستاگرام منتشر کرد و از همسرش هیلاریا بالدوین و لوک نیکاس، یکی از وکلایش، تشکر کرد.

بالدوین نوشت: «من هر آنچه را دارم، مدیون این زن‌ام (و تو، لوک).»

اتهام قتل غیرعمد علیه هانا گوتیرز-رید، تامین‌کننده اسلحه فیلم راست، هنوز پابرجا است.

ماه آینده یک قاضی در نیومکزیکو تصمیم خواهد گرفت که آیا این اتهام باید ادامه یابد یا خیر.

© The Independent

بیشتر از فیلم