تارانتینو آخرین فیلمش را می‌سازد

داستان فیلم «منتقد فیلم» در اواخر دهه ۱۹۷۰ در لس‌آنجلس رخ می‌دهد

این کارگردان مدتهاست که گفته است پس از دهمین فیلمش بازنشسته می‌شود- Cindy Ord / Getty Images via AFP

کوئنتین تارانتینو آماده می‌شود که آخرین فیلم بلند خود را بسازد.

این کارگردان مدتهاست که گفته است پس از دهمین فیلمش بازنشسته می‌شود و تا ۶۰ سالگی (که امسال خواهد بود) بازنشسته خواهد شد.

هالیوود ریپورتر به نقل از منابعی فاش کرد که این کارگردان فیلمنامه‌ای با نام «منتقد فیلم» نوشته و آماده می‌شود که تولید آن را پاییز امسال شروع کند.

این نشریه تخصصی سینما اشاره می‌کند که جزئیات فیلمنامه این پروژه کاملا محرمانه می‌ماند، جز اینکه داستان آن «در اواخر دهه ۱۹۷۰ لس‌آنجلس رخ می‌دهد و زنی که نقش اول فیلم را بازی می‌کند شخصیت محوری آن است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایندیپندنت برای تایید این اطلاعات با نمایندگان تارانتینو تماس گرفته است.

هالیوود ریپورتر اشاره می‌کند که موضوع این فیلم احتمالا پالین کیل، منتقد سینمایی فقید نیویورکر است که از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۱ برای این نشریه مطلب می‌نوشت.

تارانتینو در گذشته کیل را تحسین کرده و به‌تازگی کتابی با عنوان گمانه‌زنی‌ سینما شامل مقالاتی با الهام از پالین کیل منتشر کرده است.

کارگردان قصه‌های عامیانه در سال ۲۰۲۱ گفت که پس از فیلم بعدی‌اش بازنشسته می‌شود.  

او به بیل مار گفت: «با اطلاعاتی که از تاریخ سینما دارم می‌دانم که فیلمساز از این به بعد بهتر نمی‌شود.»

«دلیل قاطعی ندارم که آن را جار بزنم تا در دادگاه افکار عمومی یا دیوان عالی یا چیزهایی شبیه به آن برنده شود.»

«درعین حال ۳۰ سال کار کرده‌ام و کلی فیلم ساخته‌ام، به اندازه فیلم‌های دیگران نیست، اما کافی است.»

او که همراه همسرش دانیلا پیک و پسر سه ساله‌شان لئو در اسرائیل زندگی می‌کند گفت که «هرچه داشته‌ام به آن دادم، هر چیزی منحصر به فردی که داشته‌ام».

در همان مصاحبه گفت به فکر افتاده بود که فیلم جنایی «سگدانی» محصول ۱۹۹۲ را دوباره بسازد اما: «این کار را نمی‌کنم، به خاطر اینترنت. اما درنظر داشتم این کار را بکنم.»     

جدیدترین فیلم تارانتینو روزی روزگاری در هالیوود محصول ۲۰۱۹ است که لئوناردو دی کاپریو، برد پیت و مارگو رابی در آن بازی می‌کنند و خودش معتقد است این «بهترین فیلمش» تا به امروز است.

در مراسم اسکار سال ۲۰۲۰، این فیلم منتخب برای دریافت ۱۰ جایزه از جمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامزد شد و برد پیت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

© The Independent

بیشتر از فیلم