معاون ریشی سوناک به‌دلیل «قلدری کردن» مجبور به استعفا شد

تحقیقات نشان می‌دهد مدیریت دومینیک راب در دولت بریتانیا با «ارعاب»، «رفتارهای تهاجمی مداوم و غیرمنطقی» و «تنبیه بی‌مورد کارمندان» همراه بود

راب در پاسخ به ادعای مطرح شده گفت رفتارش با کارمندان دولت بریتانیا همواره «حرفه‌ای» بوده و هرگز کسی را تحقیر نکرده است -- DANIEL LEAL / AFP

خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی در روز جمعه، ۲۱ آوریل ۲۰۲۳، از استعفای دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر بریتانیا، خبر داد. به‌گزارش این خبرگزاری پس از تکمیل تحقیقاتی که نشان می‌داد راب کارمندهای دولت بریتانیا را مورد «آزار و اذیت» قرار می‌دهد، او مجبور به استعفا شد؛ هرچند راب تحقیقات انجام شده در این زمینه را «ناقص» دانست.

خبر استعفای راب پس از آن منتشر شد که ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، گزارش‌هایی حاوی هشت شکایت رسمی از معاونش دریافت کرد؛ گزارش‌هایی که نشان می‌داد دومینیک راب در دوران تصدی سمت‌های دولتی‌اش، از جمله در مقام وزیر دادگستری، وزیر خارجه و وزیر برگزیت، با کارمندهای دولت بریتانیا بد رفتاری داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آدام تولی، حقوقدانی که مسئولیت تحقیقات صورت گرفته در مورد نحوه مدیریت راب را بر عهده داشت، معاون سابق ریشی سوناک را به «قلدری» متهم کرد، اما در عین‌حال گفت اگرچه قلدری کردن یک اتهام حقوقی به‌حساب نمی‌آید اما کارنامه راب نشان می دهد مدیریت او در دولت بریتانیا با «ارعاب»، «رفتارهای تهاجمی مداوم و غیرمنطقی» و «تنبیه بی‌مورد کارمندان» همراه بود. تولی همچنین در گزارش ۴۸ صفحه‌ای خود در مورد دومینیک راب نوشت رفتار او نوعی سواستفاده از قدرت محسوب می‌شود؛ سواستفاده‌ای که «تحقیر و تضعیف» افراد را در پی داشت.

با این‌حال، راب، که در حال حاضر ۴۹ ساله است، نیز در پاسخ به ادعای مطرح شده - ضمن رد آنها - گفت رفتارش با کارمندان دولت بریتانیا همواره «حرفه‌ای» بوده و هرگز کسی را تحقیر نکرده است.

راب در عین‌حال در متن نامه استعفای خود تاکید کرد اتهام‌های وارد شده را نمی‌پذیرد و نوشت تحقیقات صورت گرفته در مورد رفتار او در قبال کارمندهای دولت بریتانیا، این نقص را دارد که آستانه‌ قلدری کردن را بسیار موسع در نظر گرفته است.

به‌گزارش روزنامه گاردین، تحقیقات صورت گرفته در مورد رفتارهای قلدرمآبانه راب پنج ماه زمان برد و ریشی سوناک نیز در نهایت نتیجه‌گیری این تحقیقات را پذیرفت. این روزنامه بریتانیایی در ادامه نوشت سوناک از راب نخواست تا استعفا دهد ولی خود راب این پیشنهاد را مطرح کرد و مورد پذیرش نخست‌ وزیر بریتانیا نیز قرار گرفت.

بیشتر از جهان