فضانورد اماراتی تصویر مکه را از فضا منتشر کرد

در فیلمی که سلطان النیادی منتشر کرد، مکه و مدینه نورانی و مسجد جامع عربستان سعودی دیده می‌شوند

سلطان النیادی، فضانورد اماراتی، تصاویری از عربستان سعودی را از ایستگاه فضایی بین‌المللی به اشتراک گذاشت.

به گزارش العربیه، النیادی با انتشار ویدیو شهرهای مدینه و مکه در صفحه توییتر خود، آن را «هدیه‌ای از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای فرزندان سلمان در این شب‌های مبارک» خواند.

او همچنین در توییت خود افزود: «تقدیم به کشور حرمین شریفین، محل فرود وحی و سرزمین رسالت؛ پادشاهی عربستان سعودی».

 در فیلمی که سلطان النیادی منتشر کرد، مکه و مدینه نورانی و مسجد جامع عربستان سعودی دیده می‌شوند که در تاریکی شب می‌درخشد.

این فضانورد اماراتی از زمان آغاز ماموریت شش ماهه خود در ماه مارس، به طور مرتب فیلم‌هایی را از ایستگاه فضایی بین‌المللی به اشتراک گذاشته است. او اوایل این هفته، نیز یک کلیپ ویدیویی از تمرینات ورزشی خود در فضا را منتشر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تصاویری که او از ورزش خود منتشر کرد، از فنر برای مقابله با گرانش صفر استفاده شده است. او در آن توییت نوشت: «دویدن در ایستگاه فضایی یک ماجراجویی است.»

این مهندس ارتباطات، ماه گذشته نیز تصاویر خیره‌کننده‌ای از طوفان شن منتشر و اعلام کرد که گرفتن عکس از فضا یکی از فعالیت‌های مورد علاقه‌اش است.

سلطان النیادی، فضانورد اماراتی، دوازدهم اسفند در ایستگاه فضایی بین‌المللی فرود آمد. او به همراه سه فضانورد دیگر از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا عازم این ماموریت علمی شدند. تحقیقاتی که قرار است این گروه فضانورد انجام دهند شامل موارد متعددی است؛ آن‌ها از رشد سلول‌های انسانی در فضا گرفته تا کنترل مواد قابل‌احتراق در ریزگرانش را مطالعه خواهند کرد.

سلطان النیادی اولین فضانورد عرب خواهد بود که با خروج از ایستگاه فضایی در روز ۲۸ آوریل، یک راهپیمایی فضایی را تکمیل می‌کند. پیش از او، هزا المنصوری اماراتی در سال ۲۰۱۹ به مدت هشت روز در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت داشت. شاهزاده سلطان بن سلمان از عربستان سعودی اولین فضانورد عرب بود که در سال ۱۹۸۵ به فضا سفر کرد.

بیشتر از علوم