برزیل خواستار میانجیگری چین و امارات برای پایان جنگ اوکراین شد

رئیس‌جمهوری برزیل در پایان سفر خود به امارات متحده عربی اعلام کرد که هر دو رهبر روسیه و اوکراین به یک اندازه در ادامه جنگ اوکراین مقصرند

لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری چپگرای برزیل می‌گوید ایالات متحده و اتحادیه اروپا در طولانی شدن جنگ اوکراین نقش دارند.

لولا که در پایان سفر رسمی به چین و امارات عربی متحده در ابوظبی با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود که «چین و امارات باید برای پایان دادن به جنگ اوکراین میانجیگری کنند.»

لولا بار دیگر در این گفتگو تاکیدکرد که «جنگ اوکراین به دلیل تصمیم‌های غلط دو کشور درگیر» ایجاد شده است.

رئیس‌جمهوری برزیل با متهم کردن رهبران اوکراین و روسیه گفت: « رئیس‌جمهوری پوتین هیچ ابتکاری برای توقف جنگ انجام نمی‌دهد. رئیس‌جمهوری زلنسکی هم هیچ ابتکاری برای توقف جنگ به‌کار نگرفته است.»

لولا با «اشتباه خواندن کمک های اتحادیه اروپا و ایالات متحده به اوکراین» گفت آنها باید دور یک میز بنشینند و برای همیشه به این جنگ پایان دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رهبر پیشین سندیکاهای کارگری برزیل، همچنین ایالات متحده را متهم کرد با ارسال سلاح به اوکراین «بر طبل جنگ‌طلبی می‌کوبد.»

رئیس‌جمهوری برزیل از کشورهای عضو بریکس خواست تا به تسلط دلار در بازار جهانی خاتمه دهند.  برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی عضو بریکس هستند.

رهبر ۷۷ ساله برزیل همچنین نتیجه دیدار خود با شیخ محمد بن زايد آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، را مثبت ارزیابی کرد.

او اعلام کرد که با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، درباره تشکیل گروهی از کشورها برای میانجیگری در جنگ اوکراین و دیگر منازعات بین المللی، به سبک کشورهای عضو «گروه۲۰» گفتگو کرده است.

لولا علی رغم اظهاراتش در مورد ایالات متحده همچنان به دنبال روابط نزدیک تر برازیلیا و واشنگتن است. دیدار او با بایدن که قرار بود فوریه گذشته انجام گیرد، به دلیل بیماری رئیس‌جمهوری آمریکا به تعویق افتاد. با این حال برزیل برخلاف کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا، هیچ تحریمی علیه روسیه پس از حمله به اوکراین اعمال نکرده است.

بیشتر از جهان