تمرین و تلاش دربار بریتانیا برای برگزاری یک تاج‌گذاری بی‌عیب‌ونقص

نگرانی‌هایی وجود دارد در‌مورد سکندری‌خوردن احتمالی پادشاه به‌دلیل سنگینی لباس‌های رسمی که باید بپوشد

شاه در یک دکور بازسازی‌شده از کلیسای وستمینستر  مراسم تاج‌گذاری را تمرین کرد- facebook/@TheBritishMonarchy

به نظر می آمد برگزاری مراسم تدفین ملکه بریتانیا تمرین مناسبی برای گروه تشریفات دربار بریتانیا پیش از برگزاری مراسم تاج‌گذاری شاه جدید باشد، اما خبرهایی که گاه‌و‌بیگاه از کاخ باکینگهام به بیرون درز می‌کند، کمی نگران‌کننده است.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مراسم تاج‌گذاری آتی پادشاه چارلز را تماشا خواهند کرد، اما طبق گزارش‌ها، او ظاهرا فقط یک بار این مراسم ۹۰ دقیقه‌ای را تمرین کرده است.

همچنین او طی این تمرین، لباس تشریفات خود را به تن نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاج‌گذاری، روز شنبه ۶ مه، در کلیسای وست مینستر در لندن برگزار خواهد شد، یعنی کمتر از سه هفته دیگر! این مراسم انتقال رسمی قدرت به چارلز پس از مرگ مادرش، ملکه الیزابت دوم، در ماه سپتامبر است.

گفته می‌شود این تمرین در کاخ باکینگهام در یک دکور بازسازی‌شده از قسمتی از کلیسای وست‌مینستر که مراسم در آن برگزار می‌شود، انجام شده است.

نگرانی‌هایی در‌مورد سکندری خوردن احتمالی پادشاه به‌دلیل سنگینی لباس‌های رسمی که باید بپوشد وجود دارد، همچنین اینکه آیا زنان به پوشیدن تاج پیش از ورود کامیلا، ملکه همسر، به کلیسای وست‌مینستر مجازند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

جای نشستن مهمانان هم هنوز نهایی نشده است، زیرا مقام‌ها منتظر بودند تا شاهزاده هری و مگان مارکل حضور خود را تایید کنند؛ البته این مشکل احتمالا به‌زودی حل می‌شود، زیرا روز چهارشنبه اعلام شد که هری بدون همسرش در مراسم حضور خواهد یافت.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که شاهزاده هری در مراسم تاج‌گذاری پدرش حاضر می‌شود. این بیانیه در بحبوحه تنش‌ها بین شاهزاده هری و خانواده سلطنتی که پس از انتشار کتاب خاطرات او در ژانویه به اوج رسید، منتشر شد.

مگان مارکل تولد پسرش، آرچی، را که مصادف با روز تاج‌گذاری می‌شود، بهانه غیبت خود در مراسم تاج‌گذاری عنوان کرده است.

بیشتر از زندگی