«روغن تدهین» مراسم تاجگذاری شاه چارلز در اورشلیم تقدیس شده است

در روز تاجگذاری، مراسم مسح را اسقف اعظم کانتربری انجام می‌دهد

ترکیب روغن مورد استفاده در مراسم تاجگذاری شاه چارلز بر اساس فرمولی به قدمت چندین قرن است که در مسح مادرش، ملکه الیزابت دوم، در ۱۹۵۳ به کار رفت، اما تفاوت‌های مهمی با آن دارد- Patriarchate of Jerusalem/Buckingham Palace/Handout via REUTERS

کاخ باکینگهام اعلام کرد که روغن مقدسی که شاه چارلز سوم در مراسم تاجگذاری خود در ششم مه با آن مسح خواهد کرد، در یکی از اماکن مقدس مسیحیان در اورشلیم تقدیس شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، این «روغن تدهین» را از زیتون‌های برچیده از دو زیتون‌زار واقع در خط‌الراس کوه زیتون در شرق شهر قدیم اورشلیم تهیه کرده‌اند. این شهر برای مسیحیان اهمیت مذهبی دارد.

در بیانیه‌ای آمده است که روغن‌گیری از زیتون‌های صومعه مریم مجدلیه و صومعه معراج درست در بیرون بیت‌لحم، زادگاه مسیح به باور مسیحیان، انجام گرفت.

به گزارش سی‌ان‌ان، جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری، گفت که از آغاز برنامه‌ریزی برای تاجگذاری، در نظر داشت که روغن تازه‌ای از زیتون‌های کوه زیتون تهیه کنند.

او گفت: «این نشانگر پیوند تاریخی عمیق بین تاجگذاری، انجیل و سرزمین مقدس است. از زمان شاهان باستانی تاکنون، پادشاهان با روغن تهیه‌شده از این مکان مقدس مسح کرده‌اند. در حالیکه برای مسح شاه و ملکه همسر آماده می‌شویم، دعا می‌کنم که روح‌القدس راهنما و نیروبخش‌ آنان باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روز تاجگذاری، مراسم مسح را اسقف اعظم کانتربری انجام می‌دهد. وظیفه انجام این مراسم، از سال ۱۰۶۶ بر عهده صاحبان این منصب بوده است.

آیین تقدیس این روغن را روز جمعه، سوم مارس، عالیجناب بطریق تئوفیلوس سوم، بطریق کلیسای ارتودوکس اورشلیم، و عالیجناب حسام نعوم، اسقف اعظم انگلیکان اورشلیم، در کلیسای مقبره مقدس در اورشلیم برگزار کردند. مسیحیان معتقدند که مسیح در محل کنونی مقبره مقدس به صلیب کشیده شده است.

ترکیب روغن مورد استفاده در مراسم تاجگذاری شاه چارلز بر اساس فرمولی به قدمت چندین قرن است که در مسح مادرش، ملکه الیزابت دوم، در ۱۹۵۳ به کار رفت، اما تفاوت‌های مهمی با آن دارد.

روغنی که در تاجگذاری ملکه فقید استفاده شد، مخلوطی از روغن‌های عنبر، مشک، دارچین، گل‌سرخ و پرتقال بود. عنبر ماده‌ای برگرفته از روده نهنگ عنبر است.

اما روغن مقدس مسح پادشاه بریتانیا ترکیبی از روغن‌های کنجد، گل‌سرخ، یاس، دارچین، شکوفه نارنج، حسن‌لبه، عنبر و شکوفه پرتقال و بدون هیچ مواد حیوانی است.

در این بیانیه همچنین آمده است که مسح کاملیا، ملکه همسر، نیز با همین روغن انجام می‌گیرد.

بیشتر از زندگی