مانه، خرید جذابی که به کابوس بایرن مونیخ تبدیل شد

مهاجم سنگالی که بعد از بازی با منچسترسیتی به‌صورت سانه مشت زده بود، برای بازی هوفن‌هایم محروم شد

سادیو مانه،‌ بازیکن بایرن مونیخ، در بازی مقابل منچسترسیتی-REUTERS/Phil Noble

سادیو مانه، مهم‌ترین خرید تابستانی بایرن‌مونیخ، قرار بود جای خالی روبرت لواندوفسکی را در خط حمله پر کند. قهرمان بوندس‌لیگا ۳۲ میلیون یورو به لیورپول پرداخت تا مهاجم سنگالی را به مونیخ ببرد. مانه شروع نسبتا خوبی داشت، ولی پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ مصدوم شد و در ادامه فصل نتوانست بازیکن موثری برای بایرن باشد.

سانه در بازی حساس سه‌شنبه شب مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان روی نیمکت بود و در اواخر بازی به زمین رفت، ولی نتوانست تیمش را از شکست سنگین سه بر صفر نجات دهد. جنجال بزرگ بعد از بازی اتفاق افتاد که مهاجم سنگالی در رخت‌کن با هم‌تیمی‌اش درگیر شد.

به گزارش بیلد، سانه با مشت به‌صورت سادیو مانه کوبید و بقیه بازیکنان بایرن مجبور شدند آن‌ها را از هم جدا کنند. دلیل عصبانیت سانه این بوده که هم‌تیمی‌اش درون زمین با لحن مناسبی با او صحبت نکرده است. بعد از بازگشت به آلمان، سانه از فرودگاه به‌تنهایی به خانه رفته و مانه همراه سایر بازیکنان در اتوبوس تیم بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیلد درباره عملکرد ستاره آفریقایی در بایرن نوشته است: «سران بایرن به خاطر انتقال شگفت‌انگیز سادیو مانه مورد تحسین قرار گرفته بودند، اما پس از یک شروع فوق‌العاده با چهار گل در چهار بازی، اکنون وضعیت او نگران‌کننده است. بازیکن سابق لیورپول ماه‌ها است یا مصدوم بوده یا فرم بدنی مناسبی ندارد و همیشه ناامیدکننده است. اینکه او بعد از شکست برابر منچسترسیتی در رخت‌کن به سانه ضربه زد، یک رسوایی است!»

خبرگزاری «دویچه‌وله» عکس‌هایی منتشر کرد که این دو بازیکن در تمرین صبح پنجشنبه بایرن‌مونیخ کنار هم حاضر بودند، ولی رسانه‌های آلمانی پیش‌بینی می‌کردند که مهاجم سنگالی محروم یا جریمه شود. باشگاه بایرن‌مونیخ بعدازظهر پنجشنبه خبر داد که سادیو مانه برای بازی شنبه مقابل هوفن‌هایم محروم است، ولی انتظار می‌رود در بازی برگشت چهارشنبه مقابل منچسترسیتی حاضر باشد.

بایرن‌مونیخ در این فصل با حاشیه‌های مختلفی روبرو شده که روی نتایج تیم هم تاثیر منفی گذاشته است. مانوئل نویر، دروازه‌بان باتجربه مونیخی‌ها، در اسکی به‌شدت آسیب دید و کل فصل را از دست داد. همچنین باشگاه دو هفته قبل،  یولیان ناگلزمان را برکنار و توماس توخل را به‌عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد. توخل قرار بود به بایرن برای موفقیت در لیگ قهرمانان کمک کند، ولی این تیم بعد از شکست سنگین سه‌شنبه شب، در آستانه حذف از این مسابقات قرار دارد. بایرن همچنین با شکست مقابل فرایبورگ، از جام حذفی آلمان کنار رفت.

بیشتر از فوتبال