کفتان: شیک و همه‌کاره

کفتان‌ها آرام و رویایی، نمادی از رمز و رازند که بر یک پایه ساده بنا شده است

خانه جواهر کارتیه از  عطرهای جدیدش با کفتان قرمزی بر تن ونسا کربی رونمایی کرد-facebook/cartier.UnitedKingdom

کفتان با ظاهر ساده‌اش قرن‌ها پوشش راحت و خانگی به چشم می‌آمد، تا اینکه همراه با موج رهایی و آزادی در پوشش، روی سکوهای نمایش مد پیدا شد.

کفتان با الهام از لباس‌های سنتی از فرهنگ‌ها و مناطق مختلف، در طول سال‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، اما مشخصه اصلی خود را که کمترین برش و دوخت است، همچنان حفظ کرده است.

کفتان به یکی از لوازم اصلی تابستانی و فهرستی ضروری سفر هم تبدیل شده است. جنس اغلب کفتان‌ها، پارچه‌های پنبه‌ای است که سبک و هواخورند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگر سبک زندگی که همراه با یوگا، گیاهخواری، سفر و پوشیدن لباس‌های راحت، به پرچمی نیاز داشت که نشان‌دهنده «سبک زندگی جایگزین» باشد، حتما کفتان نماد آن می‌شد. با این حال، قدرت خودنمایی این لباس ساده را هم نباید دست‌کم گرفت. خانه جواهر کارتیه بر مبنای همین قدرت کفتان، از عطرهای جدیدش با کفتان قرمزی بر تن ونسا کربی رونمایی کرده است.

کفتان‌ها آرام و رویایی، نمادی از رمز و رازند که بر یک پایه ساده بنا شده است.

کفتان واقعی، ردای بلند بدون آستین و برش‌خورده است؛ با ساختاری ساده و شبیه عبا که هم مردانه است و هم زنانه. اما کفتان هم مانند هر لباس دیگری، تغییرات خاص خودش را دارد. امروزه کفتان در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شود: از کفتان کوتاه روی زانو گرفته تا ماکسی‌های آستین‌بلند.

 چه جویای ظاهری اداری و جمع‌وجور باشید که در طول موج گرما در شهر، زیاد شلوغ به نظر نرسد، و چه لباسی برای یک مهمانی بعدازظهر، کفتان همه‌کاره‌ترین تن‌پوش است.

در میان خانه‌های مد کلاسیک، هالستون به کفتان علاقه داشت. روی هالستون، طراح و هنرمند فقید مد، از تحسین‌کنندگان همیشگی کفتان بود که میراث او همچنان در این نام تجاری حفظ شده است و تعدادی از به‌یادماندنی‌ترین کفتان‌های طراحی او، همچنان در رده پرطرفدارها قرار دارند.

کفتان پای ثابت مجموعه‌های آندره لئون تالی، طراح فقید مد، هم بود.

تولیدکننده‌های لباس و خانه‌های مد مانند میسونی و تونی برچ Missoni و Tory Burch با آزمودن پارچه‌های مختلف، به سوی کفتان پرزرق‌و‌برق از ابریشم و ساتن متمایل شده‌اند.

کفتان همچون شبحی بلند و سیال، بدن را در خود می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود که با اغلب مدل‌های مو و آرایش سازگار باشد و تعداد زیادی از کیف‌ها و کفش‌های شما هم به‌راحتی با آن هماهنگ شود.

بیشتر از مُد و زیبایی