رسانه وابسته به سپاه، مولوی عبدالحمید را حامی فحشا و مبلغ صهیونیسم خواند

دور تازه حملات به مولوی عبدالحمید پس از دیدار او با خانواده جان‌باختگان اعتراضات ماه‌های اخیر در سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد

در تازه‌ترین دور حملات رسانه‌های جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مکی شهر زاهدان، مشرق نیوز، وبسایت نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسجد مکی را مبلغ شبکه فحشا و مولوی عبدالحمید را تبلیغاتچی «صهیونیسم» خواند.

این وبسایت عکسی از مسافران نوروزی را که در مسجد مکی با مولوی عبدالحمید دیدارکردند، منتشر کرد و چنین نوشت: «آیا عبدالحمید یک شبه طرفدار اسلام آمریکایی شده است؟ رشد شبکه‌های تکفیری زیر بیرق بی‌حجابی در مسجد مکی».

مشرق نیوز در گزارش خود خواستار برخورد مقام‌های امنیتی با این روحانی سنی شد.

مولوی عبدالحمید پیش‌تر، و در مرداد ماه ۱۴۰۰، از به‌قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان ابراز خشنودی کرد و به رهبران طالبان تبریک گفت. او در ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ گفت:«طالبان از نصرت خدا و حمایت مردمی برخوردارند.» 

با این‌حال انتقادات گسترده جامعه مدنی ایران به مواضع همدلانه مولوی عبدالحمید با طالبان، باعث شد تا او حمایتش از طالبان را پس بگیرد.

حالا مشرق‌نیوز، که از دولت ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند، در بخشی از اتهامات خود به مولوی عبدالحمید، نوشت: «تصاویر تبلیغاتی و مصنوعی که با سرعت توسط متولیان این مسجد ساخته و پرداخته شده و به سود شبکه فحشا کانالیزه می‌گردد، چیزی جز تبلیغات پنهان برای جذب نیرو نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محبوبیت مولوی عبدالحمید باعث شده تا «جمعه های اعتراضی» در زاهدان به هفته بیست و هشتم نزدیک شود. بیست‌وهفت هفته است که نمازگزاران حامی امام جمعه زاهدان پس از شرکت در نماز جمعه با حضور در خیابان، مخالفت خود را با جمهوری اسلامی فریاد می‌زنند.

با این حال، مولوی عبدالحمید نه تنها دست از حمایت از آنها برنداشته، بلکه در تازه ترین سخنان خود تاکید کرد که «حضور مردم در جمعه‌های اعتراضی مقاومت در راه حق است.»

پیش از این نیز در دی‌ماه گذشته روزنامه ایران، وابسته به دولت جمهوری اسلامی با حمله و پرونده‌سازی امنیتی علیه مولوی عبدالحمید او را «مقصر اصلی زنده نگه‌ داشتن فتنه و شورش» نامید و ادعا کرد که او با سرویس‌های جاسوسی آمریکا در ارتباط است.

دیدار با خانواده جان‌باختگان اعتراضات هفت ماهه اخیر

مولوی عبدالحمید دوشنبه در ضیافت افطاری با خانواده‌های کشته‌‌شدگان و مجروحان اعتراضات اخیر دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مکی شهر زاهدان از جان‌باختگان دو جمعه سیاه زاهدان و خاش و تمام اعتراضات اخیر کشور با عنوان «شهید» یاد کرد و «عزت»، «بیداری» و «ایجاد همدلی و اخوت» را از مهم‌ترین ثمرات این اتفاقات در ایران خواند.

مولوی عبدالحمید در بخشی از این دیدار که مادر خدانور لجه‌ای یکی از ده‌ها جوان کشته شده بلوچ نیز در آن شرکت داشت، گفت: «کشتن و مجروح کردن مردم در این دو حادثه، زاهدان و خاش، هیچ توجیهی ندارد و تا کنون هیچ‌کس نتوانسته دلیلی بیاورد که این افراد به چه گناهی کشته شده‌اند. این افراد برای ادای نماز آمده بودند. لذا شهادت این افراد کاملا بی‌غل‌ وغش و خالصانه است. حتی کشته‌های اعتراضات دیگر نقاط کشور هم از لحاظ شرعی و قانونی شهادت است زیرا اعتراض حق قانونی است. لذا تمام کسانی که در این اعتراضات کشته شده‌اند شهید هستند، و در تعریف شهادت همین آمده است که فرد مظلومانه و به ناحق به قتل برسد.»

مولوی عبدالحمید در بخش پایانی سخنان خود از مردم ایران به‌خاطر سفر به استان سیستان و بلوچستان در جریان تعطیلات نوروزی تشکر کرد و گفت: «طبق گزارش‌هایی که به ما رسیده امسال بسیاری از ایرانی‌ها با هدف همدردی با مردم سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده اند و از سوی مردم این استان نیز مورد محبت و میهمان‌نوازی قرارگرفته‌اند.»

امام جمعه زاهدان تاکید کرد که اعتراضات ماه‌های گذشته باعث شده تا «یک‌سری از واقعیت ها و حقایق برای مردم روشن شود.»

عبدالحمید گفت: « از این پس این مردم فریب کسی را نمی خورند.»