ارتش لبنان: در جنوب لبنان راکت پیدا کردیم و آن‌ها را منهدم می‌کنیم

اسرائیل شلیک راکت به خاک خود را کار حماس می‌داند و در پاسخ، به غزه و لبنان حمله هوایی کرده است

ارتش لبنان روز شنبه اعلام کرد که شماری راکت و لانچرِ راکت را که چند روز پیش آماده شلیک شده بودند، در نزدیکی‌های شهر القلیله در منطقه صور جنوب لبنان پیدا کرده است و مشغول انهدام آن‌ها است. ارتش این کشور این خبر را بعدازظهر شنبه به وقت محلی در توییتر اعلام کرد.

در جریان درگیری‌های ماه مه ۲۰۲۱، نیز شماری راکت که به نظر می‌رسید از نوع «گراد» ساخت شوروی باشند، از منطقه ساحلی القلیله به سمت شمال اسرائیل شلیک شدند. این منطقه در نزدیکی اردوگاه فلسطینی رشیدیه است که دومین اردوگاه بزرگ پناهندگان فلسطینی در لبنان به حساب می‌آید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت موقت لبنان به نخست‌وزیری نجیب میقاتی، روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت بیروت مخالف هرگونه درگیری نظامی که از خاک آن انجام شود و هرگونه «استفاده از خاک لبنان برای انجام عملیاتی که ثبات موجود را برهم بزند»، است. دولت لبنان تاکید کرد که شلیک راکت به سوی اسرائیل را محکوم می‌کند و ارتش این کشور به همراه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مشغول تحقیق در این موردند. ستاد نیروهای سازمان ملل در لبنان روز پنجشنبه، ساعاتی پس از شلیک راکت، در اعلامیه‌ای کوتاه گفته بود:‌ «وضعیت کنونی به شدت جدی است. «نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان» خواهان جلوگیری از افزایش تنش‌ها و خویشتن‌داری‌اند».

اسرائیل گروه فلسطینی حماس را متهم کرد که با حضور در جنوب لبنان دست به این حمله زده است. سفر اخیر برخی رهبران حماس به لبنان باعث افزایش ظن‌ها در این مورد شده است. اما حماس این اتهام را نه قبول و نه رد کرده است. ارتش اسرائیل پنجشنبه شب در پاسخ به شلیک راکت‌ها، حمله‌های هوایی علیه پایگاه‌هایی در نوار غزه و جنوب لبنان (نزدیکی رشیدیه) انجام داد. گروه‌های فلسطینی هم در پاسخ به جنوب اسرائیل راکت شلیک کردند. در پاسخ به حمله‌های اسرائیل به جنوب لبنان، نمایندگی دائم لبنان در سازمان ملل رسما به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

ارتش لبنان روز جمعه هم اعلام کرده بود که یک لانچر راکت با چند راکت شلیک‌نشده در شهر مرجعیون در جنوب کشور پیدا کرده است و مشغول انهدام آن‌ها است.

بیشتر از جهان