آکسیوس: اسرائیل عمدا حمله‌های خود را متوجه حماس کرده است نه حزب‌الله

 آکسیوس به‌نقل از دو مقام نظامی اسرائیل، دلیل این تصمیم‌‌گیری نظامی را خودداری از شروع یک عملیات گسترده و طولانی‌، با نیروهای حزب‌الله لبنان عنوان کرد

در ادامه تنش‌‌‌ها و درگیری‌های نظامی میان ارتش اسرائیل و نیروهای فلسطینی، شامگاه جمعه مقام‌های نظامی و امنیتی اسرائیل از کشته شدن یک تن و مجروح شدن شمار دیگر در جریان یک «حمله تروریستی» در مرکز تل‌آویو خبر دادند. در همین حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل در حمله به مواضع نیروهای حماس و حزب‌الله سیاست متفاوتی داشته است.

یک روز بعد از شروع عملیات نظامی ارتش اسرائیل در نوار غزه و لبنان، دو مقام وزارت دفاع اسرائیل تایید کردند که فرماندهان ارتش عمدا عملیات نظامی در مرزهای لبنان را محدود و بیشتر حمله‌های هوایی خود را متوجه نیروهای فلسطینی گروه حماس در نوار غزه کرده‌اند.

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس، شامگاه جمعه هفتم آوریل (۱۸ فروردین‌ماه)، در گزارشی به‌نقل از دو مقام نظامی اسرائیل، دلیل این تصمیم‌‌گیری نظامی را خودداری از شروع یک عملیات گسترده و احیانا طولانی‌، با نیروهای حزب‌الله لبنان عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از عصر روز پنجشنبه، ده‌ها راکت از مناطق جنوبی لبنان به سوی مرزهای اسرائیل پرتاب شده است. با این همه، به‌گفته یک مقام وزارت دفاع اسرائیل، حزب‌الله لبنان از طریق چند میانجی و واسطه‌ بین‌المللی، به مقام‌های دولتی و نظامی اسرائیل اطلاع داده که نقشی در شلیک راکت‌ها نداشته است.

در همین حال، نیروهای فلسطینی حماس، مسئولیت پرتاب راکت‌ها از نواحی مرزی لبنان به سمت اسرائیل را بر عهده نگرفته‌اند.

موج تازه درگیری‌ها میان ارتش اسرائیل و نیروهای فلسطینی، از اواخر روز سه‌شنبه، بعد از حمله خشونت‌بار نیروهای نظامی اسرائیل به مسجد‌الاقصی و بازداشت صدها تن از نمازگزاران، آغاز شد. 

تنش و درگیری‌های چند ماه‌ اخیر میان نیروهای فلسطینی و ارتش اسرائیل در سال‌های گذشته، بی‌سابقه توصیف شده است.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به ۹۰ فلسطینی تنها در مناطق مختلف کرانه غربی رود اردن کشته شده‌ و ۱۶ تن از شهروندان اسرائیلی هم در حمله‌های نیروهای فلسطینی جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان