مردم تهران مقابل منزل حمیدرضا روحی: ما اومدیم دوباره، نهضت ادامه داره

چهارشنبه شب، هزاران نفر بار دیگر در شعارهای خود اعلام کردند که جمهوری اسلامی سرنوشتی جز سرنگونی ندارد

در ادامه خیزش سراسری ایرانیان، هزاران نفر از مردم پایتخت شامگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ مقابل منزل حمیدرضا روحی، جوان کشته‌شده به دست نیروهای جمهوری اسلامی، تجمع کردند و هم‌زمان با روز تولد او، علیه نظام جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

حمیدرضا روحی ۱۹ ساله، مدل و ساکن منطقه شهرزیبا در تهران، شامگاه جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ و در جریان خیزش سراسری، با شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر تحت امر علی خامنه‌ای در منطقه محل زندگی خود کشته شد.

پدر حمیدرضا روحی پیش از این از مردم تهران خواسته بود در شب تولد فرزندش مقابل منزل آن‌ها تجمع کنند و یاد پسرش را گرامی بدارند. به همین دلیل، از صبح چهارشنبه خیابان محل سکونت خانواده روحی در شهرزیبا مملو از نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی شد که تلاش می‌کردند مانع از شکل‌گیری هسته‌های اولیه تجمع شوند. با این حال، پس از تاریک شدن هوا، شمار زیادی از مردم معترض به جمهوری اسلامی در گروه‌هایی ۵۰ نفره به منزل خانواده حمیدرضا روحی نزدیک شدند و در نهایت، با کنار زدن ماموران پلیس و بسیج، موفق شدند آن منطقه را به کنترل خود دربیاورند.

معترضان در ادامه، با بستن خیابان، شعارهای صریحی علیه کلیت نظام جمهوری اسلامی و رهبر آن فریاد زدند؛ «ما اومدیم دوباره، نهضت ادامه داره»، «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»، «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» و «تا آخوند کفن نشود، این وطن وطن نشود» از جمله شعارهای مردم در شامگاه چهارشنبه مقابل منزل حمیدرضا روحی بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروهی از مردم نیز با شعار «تولد یه بچه‌ است، ولی بچه‌ نداریم» برای قتل غم‌انگیز حمیدرضا روحی سوگواری کردند و در ادامه به صورت گروهی، ترانه «قاف» معروف به «بارون اومد» از علیرضا طلیسچی را خواندند. حمیدرضا روحی به‌ دلیل ویدیویی که در آن سوار بر موتور است و بخش «بارون اومد و یادم داد تو زورت بیشتره» از ترانه قاف را می‌خواند، «پسر بارون» لقب گرفته است.

پس از گذشت حدود یک ساعت از تجمع چندهزارنفره مردم تهران مقابل منزل حمیدرضا روحی و سر دادن شعارهای مختلف علیه نظام، نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی بار دیگر با خودروها و ادوات جنگی به مردم حمله کردند و ضمن ضرب‌وجرح معترضان و شلیک با اسلحه‌های ساچمه‌ای و پینت‌بال، ده‌ها معترض را بازداشت کردند.

حاضران در این تجمع در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی، از حضور پرشمار نیروهای سرکوبگر لباس‌شخصی خبر دادند و گفتند بیشتر افراد را همین نیروهای جوانی که پوششی شبیه به مردم عادی داشتند، بازداشت کردند.

ویدیوهای منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که ماموران پلیس و یگان ویژه جمهوری اسلامی به خودروها و منازل بسیاری از مردم در محله شهرزیبا هم حمله کرده و به آن‌ها آسیب زده‌اند.

با وجود این و در شرایطی که خطر حضور در چنین تجمع اعتراضی با مکان و زمان از پیش تعیین‌شده بسیار بالا به نظر می‌رسید، حضور چندهزار معترض در خیابان و تکرار شعارها علیه علی خامنه‌ای بار دیگر ثابت کرد که آتش اعتراض‌ها مردمی برای براندازی جمهوری اسلامی در ایران همچنان روشن است و هر لحظه امکان دارد بار دیگر شعله‌ور شود.