مالکان جدید «پورن‌هاب» چه کسانی هستند و برنامه آنها چیست؟

لیلا میکلویت، کنشگری که علیه پورن‌هاب و قاچاق جنسی فعالیت می‌کند، شرکت «اتیکال کپیتال» را متهم کرد که «یک صحنه جرم» خریده است

شرکت «مایند گیک»، حتی در مقایسه با سایر شرکت‌های صنعت پورن، شهرت بدی دارد و معامله با آن ‌را دشوار می‌کند - Lionel BONAVENTURE / AFP

شرکت کانادایی «اتیکال کپیتال پارتنرز» که ماه گذشته میلادی صاحب وبسایت «پورن‌هاب» و شماری دیگر از وبسایت‌های پخش فیلم‌های بزرگسالان (پورنوگرافی) شد، از برنامه‌های خود برای این مجموعه چند صد میلیون دلاری خبر داده است.

سولومان فریدمن و فادی منصور، دو وکیل جنایی در اتاوا که با هم شرکتی به نام «فریدمن و منصور» دارند، از شرکای اصلی این شرکت‌اند. فریدمن می‌گوید فعالیت شرکت «اتیکال کپیتال» مثل مجموعه‌ای بدون منابع مالی ثابت است و برای هر مورد مشخص سرمایه جمع می‌کند. اما  او توضیح نداد که آیا سرمایه‌گذارانی بیرون از این شرکت نیز در خرید شرکت «مایندگیک» (صاحب‌ «پورن هاب» و چندین وبسایت‌ پورن دیگر) نقش داشته‌اند یا نه.

فریدمن تاکید کرد «اتیکال کپیتال»‌ مالک ۱۰۰ درصد شرکت «مایند گیک» است و هیچ‌یک از سهامداران سابق «مایند گیک» دیگر در آن حضور ندارند. او همچنین گفت دست‌کم بخشی از هزینه خرید «مایند گیک» از طریق چند نهاد، نه افراد، تامین شده است.

شرکت «اتیکال کپیتال» نخست اعلام کرد به دلایل امنیتی و مساله شهرت افراد، نام هیچ‌‌یک از مدیران «مایندگیک» را علنی نخواهد کرد. اما فریدمن اینک می‌گوید این شرکت جویای یک مدیرعامل و یک مدیر عملیات است و حضور هر دو علنی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وبسایت آکسیوس چهارشنبه، ۵ آوریل (۱۶ فروردین)، در تحلیلی راجع به خریداران جدید «پورن‌هاب» نوشت آن‌ها احتمالا می‌خواهند علاوه بر کسب سود از طریق پخش فیلم‌های پورن، از نرم‌افزارهایی که در اختیار «مایند گیک» است، مثلا نرم‌افزارهایی با قابلیت دریافت و تشخیص اثرانگشت دیجیتالی، نیز در گستره وسیع‌تری استفاده کنند.

شرکت «مایند گیک»، حتی در مقایسه با سایر شرکت‌های فعال در صنعت پورنوگرافی، شهرت بدی دارد و این امر، هرگونه معامله با آن ‌را دشوار می‌کند. بارها از این شرکت شکایت شده است که در وبسایت‌های خود فیلم‌هایی با محتوای غیرقانونی، از جمله موارد تجاوز و آزار جنسی کودکان، پخش می‌کند.

چند سال پیش، شرکت‌های کارت اعتباری «ویزا» و«مسترکارت» اعلام کردند که با بخش اشتراک «پورن‌هاب» همکاری نمی‌کنند. این وبسایت اکثر ویدیوهای خود را حفظ کرد و حالا به دنبال بهبود عملکرد است.

لیلا میکلویت، کنشگری که علیه پورن‌هاب و قاچاق جنسی فعالیت می‌کند، شرکت «اتیکال کپیتال» را متهم کرد که «یک صحنه جرم» خریده است.

بیشتر از اقتصاد