استورمی دنیلز، کابوس این سال‌های ترامپ، کیست و چه کرده است؟

دنیلز در سال ۲۰۱۸ شکایتی را با موضوع «افترا» علیه ترامپ در دادگاه فدرال ثبت کرد

ترامپ این رابطه را رد کرده و گفته است که آنچه به دنیلز پرداخته برای بازداشتن او از طرح «اتهامات نادرست و با انگیزه اخاذی» انجام شده است - AFP

هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در پرونده پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های هرزه‌نگاری برای جلوگیری از افشای این رسوایی قبل از انتخابات ۲۰۱۶ رسما متهم شناخت.

استورمی دنیلز گفته است که در سال ۲۰۰۶ با ترامپ رابطه جنسی داشته است. یعنی یک سال پس از ازدواج دونالد ترامپ با همسر سومش ملانیا و بیش از یک دهه قبل از اینکه این تاجر و به اصطلاح «کارآفرین» به سیاست‌مدار و سپس رئیس‌جمهور تبدیل شود.

دوره‌ای که او با اجرای تلویزیونی برنامه‌‌ای پرطرفدار شناخته می‌شد. ترامپ این رابطه را رد کرده و گفته است که آنچه به دنیلز پرداخته برای بازداشتن او از طرح «اتهامات نادرست و با انگیزه اخاذی» انجام شده است.

با رای دادگاه منتهتن نگاه‌ها بار دیگر متوجه استورمی دنیلز شد، همان که در این سال‌ها سایه‌اش بر زندگی حرفه‌ای دونالد ترامپ به شدت سنگینی می‌کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به این موضوع پرداخته که استورمی دنیلز، این ستاره دنیای هرزه‌نگاری (پورنو‌گرافی) کیست و طی این سال‌ها چه روی داده است؟

نام اصلی او استفانی کلیفورد، ۴۴ ساله و اهل باتون روژ، لوئیزیانا است. او با بیش از دو دهه پیشینه درخشان در تجارت فیلم‌های هرزه‌نگاری، در اجراهای متعددی ظاهرا شده و کارگردانی فیلم‌هایی را نیز برعهده داشته است.

استورمی دنیلز، ادعا می‌کند که در ژوییه ۲۰۰۶ و در جریان یک تورنمنت گلف در دریاچه تاهو به دونالد ترامپ معرفی شد. جایی که پاتوق چهره‌های مشهور محسوب می‌شود. به گفته دنیلز، ترامپ او را به شام دعوت کرد و آنها در سوئیت هتل ترامپ شام خوردند. همین جا بود که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یک نسخه از یک مجله گلف را که روی جلد آن عکس خودش نقش بسته بود به او نشان داد.

دنیلز در سال ۲۰۱۸ به برنامه ۶۰ دقیقه سی‌بی‌اس به شرح ماجرای این دیدار پرداخت و گفت که ترامپ نظر او را در مورد خودش جویا شد و اینکه آیا مایل است در برنامه تلویزیونی‌اش حضور داشته باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نقل از دنیلز ، ترامپ به او ‌گفته بود: «وای تو، تو خاص هستی. تو مرا به یاد دخترم می‌اندازی... تو باهوش و زیبا و زنی هستی که می‌شود رویت حساب کرد و من تو را دوست دارم.»

دنیلز ادامه داد که ترامپ لحظه‌ای برای حمام رفتن عذرخواهی کرد و وقتی برگشت روی لبه تخت جای گرفت و «من دقیقا متوجه شدم که خودم را درگیر چه چیزی کرده‌ام.»

دنیلز در ادامه افزود که «رابطه جنسی توافقی» داشتند.

دنیلز  در این برنامه به جزئیات بعدی ماجرا پرداخت و گفت سال بعد از این ماجرا، ترامپ با او تماس تلفنی برقرار کرد. او بار دیگر در ژوئیه ۲۰۰۷ به درخواست ترامپ در هتل بورلی هیلز لس‌آنجلس با او ملاقات کرد تا در مورد حضور احتمالی‌اش در «برنامه تلویزیونی» صحبت کند. دنیلز گفت که ترامپ می‌خواست بار دیگر در هتل با او رابطه جنسی داشته باشد، اما او نپذیرفت. دنیلز گفت که ترامپ یک ماه بعد با او تماس گرفت و گفت که نتوانسته او را به برنامه تلویزیونی ببرد.

در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۶، در روزهای پایانی انتخابات ریاست جمهوری که ترامپ پیروز آن بود، دنیلز توافق‌نامه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن متعهد می‌شد در ازای دریافت ۱۳۰ هزار دلار، در مورد رابطه خود با نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به طور علنی صحبت نکند. این توافق در دادگاه فدرال لس‌آنجلس، به امضای کیت دیویدسون، وکیل وقت، و مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار شخصی ترامپ رسید. در این سند محلی برای امضای دونالد ترامپ درنظر گرفته شده بود، اما او هرگز آن را امضا نکرد.

در سال ۲۰۱۸، پس از گزارش وال استریت ژورنال در مورد پرداخت صورت گرفته به دنیلز، مایکل کوهن علناً اعلام کرد که از پول خود به او پرداخت کرده است و ترامپ به او دستوری در این زمینه نداده است. در پی آن، دنیلز از ترامپ و کوهن شکایت کرد تا این توافق را باطل کنند.

وکلای ترامپ متعاقباً اذعان کردند که ترامپ توافقنامه افشا نکردن اطلاعات را امضا نکرده و به دنبال اجرای آن نخواهد بود. در پی آن، یک قاضی شکایت دنیلز را رد کرد زیرا مسئله حل شده بود.

اما ماجرا به این جا ختم نمی‌شود. دنیلز در سال ۲۰۱۸ شکایتی را علیه ترامپ، با موضوعیت «افترا» در دادگاه فدرال ثبت کرد. به این دلیل که ترامپ در واکنش به ادامه تهدیدات، در توییتر او را به «کلاه‌برداری» متهم کرده بود. پیش‌تر دنیلز ادعا کرده بود که در سال ۲۰۱۱ فردی ناشناس در پارکینگی در شهر لاس‌وگاس او را تهدید کرده که در صورت افشای این راز دنیلز و دختر شیر‌خواره‌اش آسیب خواهند دید.

دادگاه فدرال در لس‌آنجلس شکایت استورمی دنیلز از دونالد ترامپ به اتهام «افترا» در توییتر را رد کرد. رای قاضی در دادگاه تجدید نظر تایید شد و دادگاه عالی ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۱ از بررسی این موضوع خودداری کرد.

پرونده اخیر برای راستی‌آزمایی ادعاهای استورمی دنلیز تشکیل شده است. هنوز جزئیات اتهامات رئیس‌جمهوری سابق آمریکا  ترامپ منتشر نشده و کیفرخواست همچنان «محرمانه» است.

دونالد ترامپ که بارها این اتهامات را رد کرده،  تحقیقات در این زمینه را «پرونده‌سازی سیاسی دموکرات‌ها و سیستم قضایی فاسد آمریکا» ارزیابی می‌کند.

تلاش‌ها برای تحت فشار قرار دادن دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد. پیش‌تر اف‌بی‌آی در جستجوی اسناد محرمانه به اقامتگاه ترامپ یورش برد و تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام شد.

بیشتر از جهان