نور: طالبان مخالفان سیاسی خود را تحت نام داعش می‌کشند

استاندار پیشین بلخ در کابل از جامعه جهانی و به‌ویژه سازمان ملل خواست که اجازه ندهند که مردم افغانستان بیشتر از این قربانی سیاست‌های طالبان شوند

عطا محمد نور می‌‌گوید طالبان مخالفان سیاسی خود را تحت نام داعش می‌کشند- کابل اوت 2015-SHAH MARAI / AFP

عطا محمد نور، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان و استاندار پیشین بلخ، روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین (چهارم آوریل)، ادعا کرد که نیروهای طالبان شماری از کارکنان یک شرکت ساختمانی را تحت نام عضویت در گروه داعش کشتند.

او در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که شماری از کارکنان این شرکت از کابل به مزارشریف آمده بودند که به دست نیروهای طالبان به قتل رسیدند و طالبان مخالفان سیاسی‌شان را تحت نام داعش می‌کشند.

او نوشت: «این برای نخستین‌بار نیست که این گروه با کشتار مخالفان سیاسی‌شان، برای فریب دادن غرب و زمينه‌سازى برای به رسميت شناختن و ادامه حمایت مالى، مهر داعش را بر پیشانی قربانیان می‌زنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استاندار پیشین بلخ در کابل از جامعه جهانی و به‌ویژه سازمان ملل خواست که اجازه ندهند که مردم افغانستان بیشتر از این قربانی سیاست‌های طالبان شوند.

او نوشت: «طالبان برای کرامت انسانی احترام قائل نیستند و کسانی را هم که بخواهند از بین ببرند تحت نام داعش و خوارج نابود می‌کنند. [آنچه] شرم‌آور [است] لابی‌گری افراد و گروهایی است که با وجود این ظلم‌ها، این اعمال وحشيانه را انجام مى‌دهند و آن‌ را مطابق موافقت‌نامه دوحه عنوان می‌کنند.»

دوشنبه شب در استان‌های بلخ در شمال و نیمروز در جنوب غرب افغانستان، درگیری رخ داده بود. طالبان ادعا کرده بودند که به مخفیگاه‌های داعش حمله کردند. آصف وزیری، سخنگوی پلیس طالبان در بلخ، به طلوع نیوز گفته بود که شش عضو داعش در جریان درگیری کشته شدند.

شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) ماه گذشته ادعا کرده بود که عامل حمله به داوود مزمل، استاندار طالبان در بلخ، عضو این گروه بوده است.

طالبان پس از کشته شدن داوود مزمل، تصفیه صفوفشان را آغاز کرده‌اند و بر مبارزه با داعش تاکید کردند. طالبان ادعا کردند که سه فرمانده مهم داعش، از جمله مولوی ضیاءالدین، فرد شماره دو داعش، را در بلخ کشتند.

داعش تهدید جدی برای حکومت طالبان به حساب می‌آید و در دوران حکومت طالبان، به حمله‌های خود ادامه داده است.