تجاوز دو مقام‌ امنیتی کره جنوبی، به پناهجوی کره شمالی

وکلای قربانی می‌گویند او ناچار شده دوبار سقط جنین کند.

کارگران زن در کارخانه ای در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی، سپتامبر ۲۰۱۸
Ed JONES / AFP

گفته می‌شود یک شهروند کره شمالی که به کره جنوبی فرار کرده بوده، توسط مقامات امنیتی کره جنوبی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و دوبار مجبور به سقط جنین شده است.

ظاهرا این فرد زمانی که در اسارت مرکز فرماندهی اطلاعات دفاعی کره جنوبی بوده، از طرف یک سرهنگ و یک سرگروهبان مورد تجاوز قرار گرفته است.

بخشی از وظایف این مرکز، تحقیق و گردآوری اطلاعات از کسانی است که از کره شمالی به کره جنوبی می‌گریزند.

بی بی سی به نقل از شرکت حقوقی «وکلای خوب» گزارش داده که این زن پناهنده، نخستین بار در بیهوشی ناشی از مصرف الکل، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه «کرُیَن هرالد» می‌گوید سرگروهبان مرکز اطلاعاتی کره جنوبی، متهم است که بارها به این زن تجاوز کرده و هنگامی که این پناهجو موارد تجاوز را به سرهنگ مافوق او گزارش کرده، او نیز شاکی را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

وکلای قربانی می‌گویند او ناچار شده دوبار سقط جنین کند.

هردو متهم تا تکمیل تحقیقات از کار تعلیق شده‌اند.

این پرونده به اداره تحقیقات جنایی و دادستانی وزارت دفاع کره جنوبی ارجاع شده است. 

یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی به بی بی سی گفت: «با هر دو متهم با توجه به نتایج تحقیقات رفتار خواهد شد.»

جئون سو می، وکیل شاکی از شرکت حقوقی «وکلای خوب»، به «کُریَن هرالد» گفته: «قربانی، یک پناهجوی اهل کره شمالی است که نه خانواده‌ای در کره جنوبی دارد و نه کسی که به او کمک کند.

«قربانی همچنین توسط افسران مرکز فرماندهی اطلاعات دفاعی، که درباره او اطلاعات زیادی داشته‌اند، ارعاب شده بود. به همین دلیل برای او غیرممکن بوده در برابر تجاوزهای آنها ایستادگی کند.»

 چهارشنبه گذشته، خانم جئون علیه دو متهم اقامه دعوا کرد.

بخش اعظم پناهجویان کره شمالی به کره جنوبی، زن هستند.

یک فعال حقوق بشر که نخواست نامش فاش شود، به بی بی سی گفت بسیاری از پناهجویان پیش از ورود به کره جنوبی در چین مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

در گزارشی که در ماه مه، توسط نهاد موسوم به «ابتکار آینده کره» منتشر شد، گفته شده که ده‌ها هزار زن و دختر اهل کره شمالی به چین قاچاق شده و به عنوان برده جنسی فروخته می‌شوند.

© The Independent