وکیل ترامپ: موکلم هیچ جرمی مرتکب نشده است و حاضر به هیچ توافقی با دادستان نیست

ترامپ عصر روز سه‌شنبه برای پاسخ‌گویی به اتهامش در دادگاه نیویورک حاضر می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، در جریان یک گردهمایی مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ در واکو، تگزاس- SUZANNE CORDEIRO / AFP

یک روز بعد از آنکه هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوی سابق ایالات متحده، را در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های هرزه‌نگاری و بزرگ‌سالان متهم اعلام کرد، جو تاکوپینا، وکیل ترامپ، روز جمعه با رد تمامی اتهام‌ها، گفت موکلش حاضر به پذیرش هیچ توافق قضایی با دادستانی منهتن نیست، چرا که اساسا مرتکب هیچ جرمی نشده است. بر اساس قوانین کیفری ایالات متحده، متهمان پرونده در صورت اقرار به جرم می‌توانند در چهارچوب یک توافق قضایی با دادستان پرونده از برخی از امتیازها و تخفیف‌های جزایی برخوردار شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه جمعه ۳۱ مارس (۱۱ فروردین‌ماه)، در گزارشی به‌نقل از منابع آگاه خود نوشت رئيس‌جمهوری سابق آمریکا عصر روز سه‌شنبه هفته آینده برای پاسخ‌گویی به اتهام خود در دادگاه نیویورک حاضر شود. 

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ، روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت موکلش «کاملا داوطلبانه» برای پاسخگویی به اتهام‌ دادستانی منهتن در دادگاه حاضر خواهد شد. 

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در تعطیلات آخرهفته در اقامتگاه خود در فلوریدا خواهد بود و روز دوشنبه هفته آینده، برای حضور در دادگاه عازم نیویورک می‌شود.

هم‌زمان وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس روز جمعه در گزارشی به‌نقل از وکیل ترامپ نوشت تیم حقوقی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یک یا حتی چند لایحه دفاعی تنظیم و ارائه خواهند داد و تمامی اتهام‌های مطرح‌شده را رد می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

انتظار می‌رود حضور دونالد ترامپ در دادگاه نیویورک به اختلاف‌های سیاسی-انتخاباتی میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دامن بزند. این نخستین بار در تاریخ ایالات متحده است که رئيس‌جمهوری سابق آمریکا با یک اتهام کیفری در دادگاه مواجه می‌شود.

بسیاری از جمهوری‌خواهان و حامیان رئیس‌جمهوری سابق، دموکرات‌ها و رسانه‌های وابسته به دموکرات‌ها را متهم می‌کنند که انگیزه آن‌ها از طرح اتهام کیفری علیه ترامپ سیاسی است و می‌خواهند به کارزار انتخاباتی او ضربه بزنند. 

طبق آخرین برآوردها، دونالد ترامپ همچنان با اختلاف زیاد نامزد اصلی رای‌دهندگان جمهوری‌خواه برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری آمریکا است.

ترامپ روز جمعه در نخستین واکنش به رای هیئت منصفه دادگاه نیویورک این تصمیم را «سرکوب سیاسی» خود خواند و گفت این رای مصداق «بالاترین سطح از مداخله در انتخابات» در تاریخ ایالات متحده است.

ایوانکا ترامپ، دختر رئيس‌جمهوری سابق آمریکا، که تا اندازه زیادی به‌دنبال انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰، رخدادهای پس از آن درباره فعالیت‌های پدرش سکوت کرده است، روز جمعه در پیامی در روایتگر اینستاگرام خود از تمامی کسانی که جدا از مواضع سیاسی در سراسر ایالات متحده از ترامپ حمایت و از طرح اتهام کیفری علیه او ابراز نگرانی‌ کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

بیشتر از جهان