بیش از یک‌ میلیون بریتانیایی طی یک سال مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند

بر اساس این گزارش، بهبود شیوه‌های فعالیت پلیس و افزایش گزارش‌دهی قربانیان در سال‌های اخیر روندی صعودی داشته است

تظاهرات علیه خشونت خانگی در روز ۲۰ نوامبر ۲۰۰۸ در شهر رم ـ AFP

بر اساس آماری که به‌تازگی از میزان جرم و جنایت در بریتانیا منتشر شده است، نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بزرگ‌سال در انگلیس و ولز در مدت یک‌سال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش وب‌سایت مترو، داده‌های جمع‌آوری‌شده از مصاحبه‌های چهره‌به‌چهره در طول شش ماه، نشان می‌دهد که در سال منتهی به مارس ۲۰۲۲، ۷۹۸ هزار زن و ۲۷۵ هزار مرد ۱۶ ساله و بالاتر قربانی آزارهای جنسی بوده‌اند.

برآوردها به این معنی است که ۲.۳ درصد از بزرگ‌سالان - ۳.۳ درصد از زنان و ۱.۲ درصد از مردان - در طول ۱۲ ماه در معرض آزار و تجاوز جنسی قرار داشته‌اند.

این ارقام را که به‌تازگی دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) منتشر کرده است، شامل مواردی از‌جمله اقدام برای آزار نیز می‌شود، موضوعی که در بسیاری از موارد به پلیس گزارش نمی‌شود و بنابراین در آمارهای رسمی قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل است که این آمار تکان‌دهنده، به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از ارقام رسمی ثبت شده در اداره پلیس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آمارهای مربوط به آزار جنسی بزرگ‌سالان ۱۶ تا ۵۹ ساله در بریتانیا حاکی از این است که تغییر زیادی در مقایسه با سال منتهی به مارس ۲۰۲۰ مشاهده نشده است. با این حال، این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته از‌جمله سال منتهی به مارس ۲۰۱۴ رشد زیادی را نشان می‌دهد، به‌طوری که از ۱.۳ درصد به ۲.۷ درصد رسیده است.

منتشرکنندگان آمار آزار جنسی در بریتانیا اعلام کرده‌اند که تقریبا ۱۶.۶ درصد از بزرگ‌سالان از زمانی که ۱۶ ساله شده‌اند آزار جنسی را تجربه کرده‌اند. به گفته آن‌ها، ۷.۷ درصد از زنان و ۰.۲ درصد از مردان بریتانیایی در طول زندگی خود قربانی تعرض یا تجاوز جنسی بوده‌اند.

گزارش تازه دفتر آمار ملی بریتانیا نشان می‌دهد که تعداد جرائم جنسی در سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ که به پلیس گزارش شده است، با مجموع ۱۹۳ هزار و ۵۶۶ مورد، بالاترین سطح ثبت شده در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. در این گزارش اشاره شده است که «جرائم جنسی ثبت‌شده از سوی پلیس معیار قابل‌اعتمادی درباره میزان آزار جنسی نیست.»

بر اساس این گزارش، بهبود شیوه‌های فعالیت پلیس و افزایش گزارش‌دهی قربانیان در سال‌های اخیر روندی صعودی داشته است، با این حال، ارقامی که به شکل رسمی ثبت شده‌اند گویای همه آن فاجعه‌ای نیست که در حال رخ دادن است.

بیشتر از جهان