هجوم گردشگران ایرانی به استان وان ترکیه از مرز زمینی کاپی‌کوی

ورود به ترکیه از طریق مرز زمینی کاپی‌کوی که درسمت ایرانی «رازی» نام دارد، برای گردشگران ایرانی به‌نسبت سفر‌های هوایی ارزان‌تر تمام می‌شود

مسافران ایرانی در مرز زمینی وان-رویداد ۲۴

رسانه‌های داخلی ترکیه خبر دادند که هزاران گردشگر ایرانی با شروع تعطیلات نوروز از طریق دروازه مرزی کاپی‌کوی وارد استان وان در این کشور شده‌اند. برمبنای این گزارش‌ها بالغ‌بر ۹۰ درصد ظرفیت هتل‌های وان تکمیل شده است و شرایط مشابهی نیز در دیگر شهر‌های گردشگرپذیر ترکیه، ازجمله مارماریس و آنتالیا وجود دارد.

ورود به ترکیه از طریق مرز زمینی کاپی‌کوی که درسمت ایرانی «رازی» نام دارد، برای گردشگران ایرانی به‌نسبت سفر‌های هوایی ارزان‌تر تمام می‌شود، بنابراین طرفداران بیشتری دارد.

هتل‌داران، تجار و صاحبان مشاغل در استان وان نیز ورود ایرانیان را در رونق و شکوفایی اقتصاد این شهر بسیار موثر می‌دانند و به‌همین دلیل، از ماه‌ها قبل از عید خود را برای مهمان‌نوازی از مسافران نوروزی آماده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش رسانه‌های ترکیه نشان می‌دهد که همچنان حجم تقاضای ایرانیان برای سفر به این کشور زیاد است، به‌طوری‌که پیش‌بینی کرده‌اند تنها هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی در تعطیلات نوروز به مارماریس سفر می‌کنند.

شهر ساحلی آنتالیا نیز میزبان شمار زیادی از گردشگران ایرانی است. بسیاری هم استانبول را برای سفر انتخاب کرده‌اند و این درحالی است که برخلاف سال‌های قبل، خوانندگان محبوب خارج از کشور نیز در ترکیه اجرای کنسرت ندارند.

سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارد و به همین دلیل، یکی از مقصد‌های پرطرفدار ایرانیان برای گردشگری به‌شمار می‌رود. آمار‌ها نشان می‌دهد که طی سال ۲۰۲۲ میلادی، بالغ‌بر دومیلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی وارد شهر‌های مختلف ترکیه شده‌اند.

مقایسه هزینه‌های سفر به شهر‌های گردشگرپذیر ترکیه با شهر‌هایی مانند کیش و قشم، نشان می‌دهد که سفر‌های داخلی در مواردی گران‌تر از سفر به ترکیه تمام می‌شوند، درحالی‌که گردشگران در سفر‌های داخلی از آزادی‌های مربوط به حجاب و نوشیدنی‌های الکلی نیز محروم‌اند.