بهار امسال «گل‌درشت‌ها» پیشتازند

این بهار فصل چاپ‌های کم‌رنگ و خجول با رنگ‌های ملیح و محو نیست

لباس‌های گل‌دار ابراز تمایل هر ساله ما برای احساس جوانی در فصل بهارند-facebook/DolceGabbana

لباس‌ها و پارچه‌های گل‌دار در فصل بهار اتفاق تازه‌ای در مد و خوش‌پوشی نیست. با وجود این، در نمایش‌های بهار ۲۰۲۳ ایده‌های جدیدی دیدیم که نشان ‌می‌داد نگاه این فصل به گل‌ها نسبت به فصول گذشته، تازه‌تر و درشت‌تراست!

به آنتوریوم‌‌های شکفته جاناتان اندرسون در نمایش لئوه (Loewe) که انگار همین الان از یک باغ گل چیده شده‌اند، نگاه کنید. گلبرگ‌های وهم‌آور پرادا و گلبرگ‌های خاردار استودیو آکنه هم جنبه تیره‌تر این مد دهه هشتادی را که دوباره محبوب شده، به نمایش گذاشته‌اند.

جسیکا ریچاردز، طراح سبک و دنبال‌کننده حرفه‌ای مد، در این‌ باره می‌گوید: «لباس‌های گل‌دار ابراز تمایل هر ساله ما برای احساس جوانی در فصل بهارند؛ ارتباط مجدد با رنگ‌ها، عناصر طبیعی و امید و آغاز دوباره زندگی که این زمان از سال نشان‌دهنده آن است. در این فصل، برای پوشیدن لباس چشمگیر و شلوغ میلی باورنکردنی وجود دارد که با علاقه روزافزون بازار به جزئیات مرتبط است.»

گل‌ها در واقعی‌ترین و حقیقی‌ترین شکلشان در نمایش‌های مد امسال فراوان بودند؛ از نسیم تابستان الی صعب تا رزهای پرادا.

در اصل، نگاه بهار ۲۰۲۳ به طرح‌های گل‌دار مانند طرح‌های فروتنانه‌ای که در یک مهمانی خارج‌ شهر در باغ پیدا می‌کنید، ساده نیست. ریچاردز پیش‌بینی می‌کند: «انتظار داشته باشید که در بهار امسال قطعات جسورانه، سرگرم‌کننده و بدیعی را با طرح‌های گل‌دار ببینید، زیرا کسانی که از این مد و سبک استقبال می‌کنند، این کار را به شیوه‌ای جسورانه انجام می‌دهند.»

این بهار فصل چاپ‌های کم‌رنگ و خجول با مجموعه رنگ‌های ملیح و محو نیست؛ در لباس‌ها و تزیینات، گل‌ها به شکل مجسمه‌های برجسته و عظیم از نظر ابعادی ظاهر خواهند شد. با توجه به حداکثرگرایی، این فصلی است که در آن سبکی منحصربه‌فرد با گل‌ها و پارچه‌های گل‌دار را شاهد خواهیم بود.»

بیشتر از مُد و زیبایی