مدهای پرطرفدار بهار و تابستان ۲۰۲۳

پارچه‌های شفاف و بدن‌نما یکی از نکات برجسته مد در سال ۲۰۲۲ بودند که در انواع دامن‌، پیراهن‌ و بلوز به بازار عرضه شدند

اواخر سال ۲۰۲۲، پس از دو سال تعطیلی نمایش‌های مد یا اجرای آن‌ها به صورت مجازی، سردبیران، افراد مشهور، خریداران و صاحبان صنعت با مجموعه‌ای جدید از مد و لحظات به‌یادماندنی به صحنه بازگشتند.

فندی در نیویورک در یک نمایش پرستاره، کیف‌ نمادین باگت خود را دوباره معرفی کرد و پاریس هیلتون در نمایش والنتینو در میلان، با پیراهن صورتی الهام‌گرفته از سبک نوجوانان نسل زد، تماشاگران را شگفت‌زده کرد. کیم کارداشیان، سرپرستی نمایش دولچه گابانا را به عهده گرفت و در پاریس، ویکتوریا بکهام، خواننده گروه اسپایس گرلز، اولین مجموعه خود را در کنار برخی خانه‌ مد‌های لوکس چون دیور، والنتینو و شانل به نمایش گذاشت.

در آستانه بهار ۲۰۲۳، به آنچه در دنیای مد امسال در انتظارمان است، نگاهی می‌اندازیم تا خریدی بهتر و به‌روزتر داشته باشیم.

۱ــ پارچه‌های بدن‌نما

پارچه‌های شفاف و بدن‌نما یکی از نکات برجسته مد در سال ۲۰۲۲ بودند که در انواع مدل‌های دامن، پیراهن و بلوز به بازار عرضه شدند. این لباس‌ها برای تعطیلات تابستانی و هوای گرم و ساحل انتخاب خوبی‌اند. در زمان پوشیدن آن‌ها می‌توان محافظه‌کار یا جسور بود؛ در حالت محافظه‌کارانه، می‌توانید به سبک دولچه گابانا، کرستی به رنگ لباس یا بدن زیر آن‌ها بپوشید و اگر کمی جسورتر باشید به سراغ مدل‌های شانل و استودیو آکنه بروید.

۲ــ دوباره گلدار

هرچند استفاده از گل برای بهار ممکن است تکراری و کلیشه به نظر برسد، این فصل ارزشش را دارد. در نمایش‌های مد سال ۲۰۲۲، شکوفه‌ها و اجزای مختلف گل‌ها را به صورت برجسته در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی دیدیم. جاناتان اندرسون در نمایش لو (Loewe) نیم‌تنه‌ای از یک گل آنتوریوم غول‌پیکر به نمایش گذاشت و والنتینو دامن‌های میدی مینیمالیستی خود را با گل‌های رز پارچه‌ای همرنگ تزیین کرد.

۳‌ــ مد ارتشی

طراحان خانه‌ مد ایزابل مارانت، لویی ویتون و ژیوانشی در طراحی‌های خود از شلوارهای گشاد و جیب‌های بزرگ کاربردی رونمایی کردند. تاکید بر جیب‌های بزرگ و قابل‌استفاده به قدری بود که  امیلی راتاجکوفسکی در نمایش «میومیو»، با یک دامن چرمی‌ با دو جیب به بزرگی کیف‌‌‌دستی‌های کوچک زیپ‌دار به روی صحنه آمد.

۴ــ رنگ‌های شبرنگ

شعار مد سال ۲۰۲۳ جسور بودن با استفاده از رنگ‌های تند و مجموعه‌های سرشار از خلاقیت است. چیزی که در نمایش‌های ورساچه، مایکل کورس و بالنسیاگا به چشم می‌آمد. کیم کارداشیان و هیلی بیبر از جمله افراد مشهوری‌اند که طیف رنگی نئون را به کمد لباس خود اضافه کردند.

پس به کمد لباس‌ خود لباس‌هایی به رنگ‌های زرد روشن، صورتی تند و سبز لیمویی اضافه کنید و بهاری درخشان را بگذرانید.

۵ــ طیف رنگ‌های غروب

نارنجی غروب آفتاب یکی از پرطرفدارترین رنگ‌هایی است که در مجموعه‌های بهار و تابستان ۲۰۲۳ به چشم می‌خورد.

در نمایش خانه‌ مد استلا مک کارتنی، جی‌دبلیو اندرسون و ویکتوریا بکهام قطعاتی از این طیف رنگی را شاهد بودیم.

۶ــ خیلی عجیب‌غریب

امسال نیز خانه‌های مد دست طرفداران مد عجیب‌غریب را باز گذاشته‌اند. برای اینکه سبک ظاهری‌تان را با این مد روز هماهنگ کنید، می‌توانید از لوازم جانبی‌ چون کیف یا زیورآلات کمک بگیرید. همان‌طور که گوچی عروسک‌های گرملین را روی کیف‌هایش طراحی کرد یا چمدان کوچک لویی ویتون که به شکل خانه ساخته شده بود.

۷ــ کفش‌های شفاف کریستالی

یکی از لحظات مد سال ۲۰۲۳ کفش‌های شفاف‌اند. آن‌ها را می‌توانید در طراحی‌های متفاوت ببینید: از کفش‌های پاشنه بلند والنتینو، تا مدل‌های تخت و کفش‌های راحتی ژله‌ای کوچ. افراد مشهوری چون جنیفر لوپز، ریانا و بلا حدید و برخی از کارداشیان‌ها به این کفش‌ها علاقه زیادی نشان دادند.

بیشتر از مُد و زیبایی