شیرزاد احمدی‌نژاد در بازداشتگاه سپاه به قتل رسید، سپیده قلیان پس از آزادی بازداشت شد

نیروهای امنیتی سپیده قلیان را در راه بازگشت به خوزستان و در مسیر بین قم و اراک بازداشت کردند

به گزارش هه‌نگاو شیرزاد احمدی‌نژاد، شهروند اهل بوکان که ماه گذشته بازداشت شده بود، روز چهارشنبه ۲۴ اسفند در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه، زیر شکنجه کشته شده است.

هه‎‌‌نگاو به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که نهادهای امنیتی روز سه‌شنبه با خانواده احمدی‌نژاد تماس گرفته و اعلام کرده‌ بودند که برای آزادی موقت شیرزاد وثیقه بیاورند، اما فردای آن روز (چهارشنبه) به آن‌ها گفته شد که شیرزاد جانش را از دست داده است و دلیل مرگ او را سکته قلبی عنوان کردند.

یکی از نزدیکان این خانواده هم تایید کرد که از طریق منابع خود مطلع شده‌اند شیرزاد زیر شکنجه جان باخته است و نهادهای امنیتی تاکنون حاضر نشده‌اند پیکر شیرزاد به خانواده‌‌اش تحویل دهند.

نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران این شهروند ۴۱ ساله را ماه گذشته، به همراه فرد دیگری از اهالی بوکان به نام خالق محمدنژاد دستگیر و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل کردند. از سرنوشت محمدنژاد اطلاع دقیقی در دست نیست و علت بازداشت این افراد هم کماکان نامشخص است.

در این گزارش اشاره شده که شیرزاد احمدی‌نژاد متاهل و پدر سه فرزند بوده است.

پس از انتشار خبر کشته شدن شیرزاد احمدی‌نژاد، جمعی از اهالی بوکان با حضور در خیابان‌های این شهر در اعتراض به کشته شدن او تجمع کردند. معترضان در جاده حصار بوکان ضمن روشن کردن آتش، علیه جمهوری اسلامی شعارهای «شهید نمی‌میرد»، «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر جاش» سر دادند.

از چهارشنبه شب اینترنت در شهر بوکان با اختلال روبرو شده است.

۱۷۰ روز حبس و رسیدگی نکردن مسئولان زندان به وضعیت جسمانی داوود رضوی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، با انتشار بیانیه‌ای خواستار رسیدگی به وضعیت جسمانی داوود رضوی و آزادی او شد. داوود رضوی کارگر زندانی و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد است که ۱۷۰ روز از حبس و بلاتکلیفی او در زندان می‌گذرد.

کانال تلگرامی سندیکای شرکت واحد در بیانیه خود، از شرایط نامساعد داوود رضوی از نظر جسمانی خبر داد و اعلام کرد دستگاه گوارش او خونریزی کرده که همین موضوع به ضعف شدید و افت فشار خون او منجر شده است. رضوی همچنین به آنفلوانزای شدیدی مبتلا شده است.

این سندیکای کارگری اضافه کرد که مسئولان زندان با وجود شرایط سنی و وضعیت وخیمش هیچ‌گونه رسیدگی و امکانات مداوا در خارج از زندان برای او فراهم نکرده‌اند و خانواده رضوی در آخرین تماس با او متوجه بی‌حالی و ضعف شدیدش شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «وضعیت خاص زندان تهران بزرگ سلامت جسمی او را بیشتر به خطر انداخته است. در این زندان زندانی عملا حتی با پول خود هم امکان خرید میوه ندارد. آب آشامیدنی سالم وجود ندارد و باید آب معدنی خرید. فروشگاه زندان بسیاری از مایحتاج ضروری را ندارد که با توجه به کیفیت بد غذای زندان، تغدیه زندانی دچار مشکل می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد که همسر داوود رضوی ۲۱ اسفند ماه به دادسرای اوین مراجعه کرده و در دیدار با دادیار زندان، مشکلات همسر خود را شرح داده و خواستار رسیدگی به وضعیت او شده است. دادیار اوین هم تنها قول پیگیری داده اما تا امروز کماکان اقدامی صورت نگرفته است. زمان برگزاری جلسه دوم دادگاه این فعال کارگری نیز تاکنون مشخص نیست و به همین علت او به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد.

این سندیکا در پایان بیانیه خود، رسیدگی هرچه سریع‌تر مسئولان زندان به وضعیت سلامتی داوود رضوی، مرخصی درمانی برای او و پایان دادن به پرونده سازی علیه این فعال کارگری را به عنوان خواسته‌های اصلی خود مطرح کرد.

آخرین اخبار از زندانیان سیاسی

سپیده قلیان، فعال سیاسی، چهارشنبه ۲۴ اسفند از زندان اوین آزاد شد. او که پس از آزادی، مقابل زندان اوین شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» را فریاد زد، ساعاتی پس از آزادی اوین، دوباره بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای امنیتی سپیده قلیان را در راه بازگشت به خوزستان و در مسیر بین قم و اراک بازداشت کرده‌اند.

شاهد علوی، روزنامه‌نگار، در توییتر نوشت که ماموران لباس‌شخصی از ا‌داره‌کل اطلاعات اراک با دیدن مقاومت خانواده و فریاد و زاری مادر سپیده قلیان اعلام کردند که مادر او را هم برای اطمینان‌خاطر خانواده با خود می‌برند اما پنج دقیقه بعد مادر سپیده را کنار جاده پیاده کردند و سپیده را با خود می‌برند. گفته می‌شود تلفن همراه مهدی قلیان، برادر سپیده و شهروندانی که از صحنه بازداشت او فیلمبرداری کرده بودند نیز ضبط شده است.

کمیته پیگیری بازداشت‌شدگان هم با معرفی برخی از زندانیان خیزش سراسری، به وضعیت بلاتکلیف آن‌ها در زندان اشاره کرد. یکی از این افراد وحید عباسی نام دارد. او از بازداشت‌شدگان شهر ایذه است که در اعتراض‌های آبان‌ماه، پس از آنکه از ناحیه چشم هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان مراجعه کرد، دستگیر شد. او از زمان دستگیری تاکنون در وضعیتی بلاتکلیف قرار دارد و علی‌رغم نیاز شدید به درمان و رسیدگی پزشکی، از اعزام او به بیمارستان خودداری شده است.

بر اساس این گزارش او برای اعتراف اجباری تحت فشار است و در اعتراض به این روند به همراه ۱۰ تن از بازداشت‎شدگان مرتبط با اعتراض‌های در زندان شیبان اهواز اعتصاب غذا کرده است.

کمیته پیگیری گزارشی هم از وضعیت بهمن بهمنی، از بازداشت‌شدگان ایذه منتشر کرد. این زندانی سیاسی روز شش آذر در اهواز دستگیر شد. بر اساس این گزارش، ماموران برای دستگیری بهمن، برادر او، مصطفی بهمنی، را دستگیر کردند و مدتی در بازداشت نگه داشتند. دختردایی او نیز مدتی را در بازداشت گذراند.

ماموران بهمن بهمنی را دقایقی پس از نیمه‌شب ۲۷ آذر به بیمارستان منتقل کردند. به گزارش منابع نزدیک، او با چشمان بسته در حالی که سر و صورتش خونی بود و قادر به راه رفتن نبود، به بیمارستان منتقل شد.

بهمن بهمنی یکی از افرادی است که به اتهام قتل کیان پیرفلک دستگیر و گفته می‎‌‌شود به «افساد فی الارض» متهم شده است. او طی مدت بازداشت بارها از زندان به اداره اطلاعات منتقل شد تا تحت فشار و شکنجه مسئولیت کشتن کیان را برعهده بگیرد. او یکی از ۱۱ زندانی است که از روز دوم اسفندماه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی‎‌اش در زندان شیبان اهواز، اعتصاب غذا کرده است.