بی‌‌اعتمادی به بانک‌ها به رشد بیت‌کوین انجامید

خرید بیت‌کوین در شرایط بحرانی، به‌مثابه راهکاری برای حفظ و ذخیره ارزش دارایی عمل می‌کند

افزایش بهای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، به‌دنبال سقوط ۶۵درصدی بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۲ رخ می‌دهد - AFP

داده‌های اقتصادی نشان می‌دهد به‌دنبال ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی و افزایش بی‌اعتمادی و نگرانی‌ها از نظام بانکی، بخشی از سرمایه‌های موجود به سمت بازارهای مالی و رمزارزها کشیده است. این موضوع، باعث بالا رفتن چشمگیر بهای بیت‌کوین و برخی دیگر از رمز ارزها شده است.

هرچند بهای بیت‌کوین و برخی دیگر از رمزارز‌های اصلی، مانند اتریوم، در بامداد چهارشنبه اندکی کاهش یافت، اما در مجموع در سه روز گذشته، همزمان با تداوم نگرانی‌ها از نظام بانکی آمریکا، به بالاترین سطح در هفته‌های گذشته رسیده است.

وب‌سایت خبری-تحلیلی آکسیوس روز سه‌شنبه در گزارشی به‌نقل از منابعش نوشت: با شکست یک بانک و بسته شدن یک بانک دیگر، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال تقویت شدند. بر اساس گزارش آکسیوس، بهای بیت‌کوین در پایان روز سه‌شنبه به حدود ۲۶هزار دلار رسید.

آکسیوس در بخش دیگری از گزارش خود به‌نقل از کورت واکرت، یک کارشناس بازارهای مالی، نوشت: خرید بیت‌کوین در شرایط بحرانی، به‌مثابه راهکاری برای حفظ و ذخیره ارزش دارایی عمل می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز گذشته مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا، سیاست‌های مالی-اقتصادی دولت بایدن را عامل ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی، دانست.

 پنس شرایط کنونی در آمریکا را با بحران مالی سال ۲۰۰۸ مقایسه کرد و خواهان پایان دادن به حمایت‌های دولت بایدن از بانک‌های بزرگ شد.

به‌گفته معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا، دولت بایدن با تشویق بانک‌ها به حمایت از برخی حوزه‌های اقتصادی مشخص، موجب ورشکستگی نظام بانکی شده است و هزینه‌های زیادی را به مردم عادی آمریکا تحمیل کرده است.

افزایش بهای بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، به‌دنبال سقوط ۶۵ درصدی بیت‌‌کوین در سال ۲۰۲۲ و ورشکستگی شمار زیادی از صرافی‌ها و شرکت‌های مرتبط رخ می‌دهد.

بهای بیت‌کوین در نخستین روز سال جاری میلادی حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد.

بیشتر از اقتصاد