بایدن درخواست کارتر برای مراسم تدفینش را لو داد

بایدن: «او از من خواست در مراسم تدفینش سخنرانی کنم... ببخشید، نباید این را می‌گفتم.»

کارتر سی‌و‌نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا در فاصله سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ بود‌ـ ROBYN BECK / AFP

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در مهمانی خصوصی کمیته ملی دموکرات، در جمع خبرنگاران لو داد که جیمی کارتر، رئیس‌جمهوری سابق، از او خواسته است سخنرانی مراسم تدفینش را انجام دهد.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز به نقل از خبرنگاران حاضر در محل، بایدن گفت: «او از من خواست در مراسم تدفینش سخنرانی کنم... ببخشید، نباید این را می‌گفتم. مدتی با جیمی کارتر وقت گذراندم و بالاخره [بیماری] گرفتارش کرد. اما راهی پیدا کردند تا خیلی طولانی‌تر از مدتی که پیش‌بینی می‌شد ادامه بدهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارتر ۹۸ ساله بین روسای جمهوری آمریکا بیش از همه عمر کرده است و در منزلش در جورجیا تحت مراقبت است. مرکز کارتر ماه گذشته اعلام کرد رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پس از چند دوره بستری بلندمدت در بیمارستان، خودش درخواست کرده است روزهای باقی‌مانده عمرش را در خانه و کنار خانواده‌اش سپری کند.

رابطه بایدن و کارتر دهه‌ها قدمت دارد. آن دو پیش‌تر در مه ۲۰۲۱، چند ماه پس از ورود بایدن به کاخ سفید، ملاقات کردند.

کارتر سی‌و‌نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا در فاصله سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ بود و برنده جایزه صلح نوبل شد. او در سال‌های اخیر با مشکلات سلامت جدی دست‌‌وپنجه نرم می‌کرد. در سال ۲۰۱۹، چند بار زمین خورد و ناچار شد لگنش را عمل کند. او همچنین از متاستاز ملانوما جان سالم به در برده است.

در سال ۲۰۰۷، کارتر در مراسم تدفین جرالد فورد سخنرانی کرد‌، ٰرئیس‌جمهوری پیشین که کارتر او را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۹۷۶ شکست داد.

بیشتر از جهان