بایدن‌ها و کارتر‌ها در یک قاب؛ این عکس واقعی است؟

نکته‌ای عجیب در اندازه‌های این عکس، واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت

«کارتر سنتر» این تصویر از رئیس جمهور پیشین جیمی کارتر و بانوی اول سابق ، روزالین کارتر ، در کنار جو بایدن و جیل بایدن را منتشر کرده است - The Carter Centre

یک عکس دلنشین از دیدار جو بایدن با جیمی کارتر، رئیس جمهور سابق آمریکا، کاربران شبکه‌های اجتماعی را شگفت‌زده کرده  و بار‌ها بازنشر شده است.

روز دوشنبه، «مرکز کارتر» در حساب توییتری خود عکسی از آقای کارتر و روزالین کارتر، بانوی اول سابق، در کنار آقای بایدن و بانوی اول دکتر جیل بایدن را به اشتراک گذاشت.

این سازمان در متنی کنار عکس نوشت: «ما عکس زیبای دیدار آقای رئیس‌جمهور و بانوی اول با جیمی کارتر و همسرش در پلینز در جورجیا را با خوشحالی به اشتراک می‌گذاریم.»

آقای بایدن در این عکس کنار کارتر و همسرش زانو زده است؛ آن‌ها لبخند بر لب دارند اما عده‌ای از کاربران متوجه نکته‌ای عجیب در اندازه‌های این عکس شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها خیلی سریع متوجه شدند که اندازه‌های جو بایدن و بانوی اول، از کارتر و همسرش به طور غیرطبیعی بزرگتر به نظر می‌رسند و برخی حدس می‌زنند که این اختلاف به دلیل لنز زاویه‌باز دوربین باشد.

یکی از کاربران، تناسبات عکس را «ذهن‌فرسا» خوانده است و عده‌ای دیگر هم گفته‌اند که آقای کارتر و همسرش «مینیاتوری» به نظر می‌آیند. برخی از منتقدان به این عکس اعتراض کردند و گفتند که زاویه عجیبش، زیبایی آن لحظه را نشان نمی‌دهد.


 «چرا در محیط‌های داخلی از لنز با زاویه «اولترا واید» استفاده نمی‌کنیم.»

یک نفر گفت: «آن‌ها افراد فوق‌العاده و بی‌نظیری هستند. اندازه‌ها در این عکس طبیعی نیستند. کی با من موافق است؟»

سه ساعت است که به این عکس خیره شدم. دیگر باید بروم بخوابم. فردا دوباره بررسی‌اش می‌کنم.

 


یک نفر پرسید: «عکاس کی بوده؟ از چه لنزی استفاده کرده و چرا؟»

به نظر من خوب است.

 

 

یک نفر نوشته است که تا نفهمد جریان چیست، «نمی‌تواند چشم از عکس بردارد» و با تعجب اضافه کرده که اگرچه «به نظر ساختگی می‌آید، اما ۱۰۰ درصد واقعی است.»

کاربری دیگر نوشت: «قد خانم و آقای بایدن بیش از دو متر و قد خانم و آقای کارتر کمتر از یک متر به نظر می‌آید. عجیب است.»

بیا. درستش کردم.

برخی از کاربران این عکس را با سریال «هابیت» مقایسه کردند و پرسیدند آیا عکس در «شایر» (سرزمین میانه) گرفته شده است؟ یکی از کاربران به شوخی گفت: «خانم و آقای بایدن چه کار خوبی کردند که به شایر رفتند تا با کارترها دیدار کنند. امیدوارم که «حلقه یگانه» همچنان امن باشد.»

به گفته کسانی که از عکاسی سر در می‌آورند، دورنمای عجیب تصویر می‌تواند به دلیل کوچک بودن اتاق و استفاده از لنز زاویه‌باز بوده باشد. یک نفر نمونه رتوش شده این عکس را به اشتراک گذاشت و نوشت: «انتخاب لنز درست بود، اما یک نفر باید پیش از انتشار، انحراف عکس را در فتوشاپ اصلاح می‌کرد.»

من فکر می‌کنم اتاق خیلی کوچک بوده، برای همین مجبور شدند از لنزهای زاویه‌باز استفاده کنند تا همه در عکس جا شوند. انتخاب لنز درست بوده، اما یک نفر باید پیش از انتشار انحراف عکس را در فتوشاپ اصلاح می‌کرد. مثلا چیزی شبیه به این.» - دم‌سواگ ۴ مه ۲۰۲۱

جاناتان آلتر، نویسنده کتاب «بهترین‌های او: زندگینامه جیمی کارتر» به روزنامه واشنگتن‌پست گفت که خانم و آقای کارتر در واقع «افراد ریزی» نیستند اما «از اندازه‌های معمول روسای‌جمهور و بانوان اول، قدری کوچکترند» و قدشان به ترتیب ۱.۶۵ و ۱.۷۷ است.

© The Independent

بیشتر از جهان