نظرسنجی موضع سیاسی در ایران؛ ۷۹.۹ درصد شاهزاده رضا پهلوی را به رهبران سیاسی حاضر ترجیح می‌دهند

علی خامنه‌ای حتی دیگر رهبر اکثریت حامیان جمهوری اسلامی هم به‌شمار نمی‌رود

۶۰.۴ درصد خواستار بازگشت پادشاهی مشروطه‌اند و ۱۷.۵ درصد جمهوری دمکراتیک را ترجیح می‌دهند-ERIC LALMAND / Belga / AFP

نظرسنجی موسسه پیش‌بینی و تحقیق تجربی The Empirical Research and Forecasting Institute تحت عنوان «موضع سیاسی در ایران» که در بهمن‌ماه سال جاری انجام شده است، حاکی از آن است که ۷۹.۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی شاهزاده رضا پهلوی را به رهبران سیاسی حاضر ترجیح می‌دهند و از نظر آنها علی دایی و علی کریمی برجسته‌ترین ورزشکارانند.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با این پرسش که چه کسی ایرانیان را نمایندگی می‌کند؟ در سه گروه ازجمله رهبران سیاسی و چهره‌های شناخته شده مواجه شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این نظرسنجی آنلاین ۹ هزار نفر از پرسش‌ها بازدید کردند و با استفاده از روش «گلوله برفی» دو هزار و ۶۳۹ نظردهنده مبنای بررسی قرار گرفتند.

به گزارش موسسه پیش‌بینی و تحقیق تجربی، پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی به شاهزاده رضا پهلوی و بازگشت پادشاهی مشروطه تمایل نشان داده‌اند.

به عقیده شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، مسیح علی‌نژاد از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود و نام شاهین نجفی، خواننده هم مطرح است.

در این بین علی خامنه‌ای با شش‌دهم درصد معادل ۴۹۵ هزار حامی وفادار، دیگر حتی رهبر اکثریت حامیان جمهوری اسلامی هم به‌شمار نمی‌رود.

این نظرسنجی می‌گوید که ۶۰.۴ درصد خواستار بازگشت پادشاهی مشروطه‌اند و ۱۷.۵ درصد جمهوری دمکراتیک را ترجیح می‌دهند و ۱۴.۵ درصد هم هنوز تصمیم نگرفته‌اند.

ضریب اعتماد این نظرسنجی ۹۵ درصد و میزان خطا دو درصد اعلام شده است.