«ریاض‌ایر»؛ عربستان سعودی دومین شرکت هواپیمایی خود را راه‌‌اندازی می‌کند

شرکت هواپیمایی «ریاض‌ایر» تا سال ۲۰۳۰ پروازهایی به مقصد بیش از ۱۰۰ نقطه جهان خواهد داشت

هدف این شرکت هواپیمایی جدید، تبدیل پایتخت عربستان سعودی به مقصد گردشگری محبوب همانند رقبای مستقیم‌ آن، دبی و دوحه است- www.pif.gov.sa

عربستان سعودی روز یکشنبه،۱۲ مارس (۲۱ اسفند)، اعلام کرد در کنار شرکت هوایی کنونی این کشور، «سعودی‌ایرلاین»، دومین شرکت هواپیمایی خود را نیز با نام «ریاض‌ایر» راه‌اندازی خواهد کرد.

هدف از این اقدام، تبدیل ریاض به مرکز مسافرت‌های هوایی مانند دبی در امارات متحده عربی است.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، شرکت هواپیمایی «ریاض‌ایر» تا سال ۲۰۳۰ پروازهایی به مقصد بیش از ۱۰۰ نقطه جهان خواهد داشت.

هدف‌گذاری پادشاهی سعودی، دستیابی به ترافیک هوایی تا ۳۳۰ میلیون مسافر تا پایان قرن حاضر است.  مقام‌های عربستان سعودی اعلام کردند که فرودگاهی به مساحت ۵۷ کیلومتر مربع در شهر ریاض ساخته می‌شود که تا ۲۰۳۰ پذیرای ۱۲۰ میلیون مسافر، و تا ۲۰۵۰ پذیرای ۱۸۵ میلیون مسافر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صالح الجاسر، وزیر حمل‌و‌‌نقل پادشاهی سعودی، درباره این پروژه گفت تاسیس شرکت هواپیمایی جزو پروژه‌هایی است که «جایگاه کشورمان را به مثابه یک کانون هوایی و نیز لجستیکی بین‌المللی» تثبیت می‌کند و برای دستیابی به این هدف، «ریاض‌ایر» از ناوگان هوایی پیشرفته، از جمله بوئینگ، استفاده خواهد کرد.

هدف این شرکت هواپیمایی جدید، تبدیل پایتخت عربستان سعودی به مقصد گردشگری محبوب همانند رقبای مستقیم‌ آن، دبی و دوحه است. در حال حاضر فعالیت شرکت هوایی اصلی «سعودی‌ایرلاین» در شهر جده متمرکز است که هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسلمان برای مراسم سالانه حج است.  

ریاض در حال حاضر ۸ میلیون جمعیت دارد، اما مقام‌های عربستان سعودی امیدوارند که جمعیت این شهر تا ۲۰۳۰ به ۱۵ میلیون نفر افزایش یابد.

این پروژه را باید در کنار افزایش هشت درصدی تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی دید که بخش بزرگی از آن به رشد شدید درآمد شرکت نفتی آرامکو مرتبط است و بخشی از درآمدش به دولت عربستان سعودی تعلق دارد.

بیشتر از جهان