انفجار در محله مسکونی تبریز ۵ کشته و ۳ زخمی برجا گذاشت

مسئولان محلی با گذشت ۶ ساعت هنوز علت این انفجار مهیب را اعلام نکرده‌اند

تعدادی از خودروهای حاضر در محله‌ای که انفجار رخ داد نیز به‌طور کامل تخریب شده‌اند یا در آتش سوختند- تصاویر از آتش‌نشانی تبریز/ ایسنا

سخنگوی آتش‌نشانی تبریز خبر داده است که در اثر وقوع انفجار در یک ساختمان مسکونی در تبریز، ۳ منزل مسکونی مجاور آن ساختمان نیز به‌طور کامل تخریب شدند. این حادثه تاکنون ۵ کشته و ۳ نفر زخمی برجای گذاشته است.

انفجار مذکور ساعت ۳ بامداد روز شنبه ۲۱ اسفند، در محله منظریه (ابوریحان) تبریز رخ داده و علاوه‌بر تخریب کامل سه ساختمان، به ۲۰ خانه در اطراف محل وقوع انفجار نیز آسیب رسیده است.

هنوز علت دقیق این انفجار شدید در تبریز اعلام نشده است. مسئولان آتش‌نشانی تبریز می‌گویند تا پایان عملیات آواربرداری قادر به تشخیص دقیق علت انفجار نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تصاویر منتشرشده از این حادثه مشخص است که تعدادی از خودروهای حاضر در محل حادثه نیز به‌طور کامل تخریب شده‌اند یا در آتش سوختند.

درپی این انفجار، یک شهروند در زیر آوارها محبوس شده بود که با کمک امدادگران نجات پیدا کرد و به بیمارستان منتقل شد.

علی دشتی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تبریز، به خبرنگاران گفت: «یک تیم تخصصی آواربرداری نیز برای جستجوی محبوسین احتمالی آوار در محل حادثه حضور دارد. با تلاش آتش‌نشانان یک خانم از زیر آوار نجات پیدا کرد که جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفت.»

او تاکید کرد که علت وقوع این انفجار در حال بررسی است و اخبار تکمیلی به زودی منتشر خواهند شد.

روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی ایران ساعت ۱۱ صبح روز شنبه به وقت ایران، خبر داده که پیکر ۴ نفر از قربانیان این حادثه که دو مرد و دو زن بوده‌اند، به پزشکی قانونی تبریز منتقل شده است. در بیانیه پزشکی قانون ایران آمده است که پس از شناسایی و تعیین علت فوت قربانیان، پیکرها به خانواده‌های آنان تحویل و اخبار تکمیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این خبر تکمیل می‌شود...