بریتانیا و ایرلند در تکاپوی میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰

ورزشگاه ویمبلی لندن برای برگزاری بازی فینال انتخاب شده است

نمایی از ورزشگاه ویمبلی لندن-FRANCK FIFE / AFP

به گفته دبیرکل فدراسیون فوتبال ایرلند (FAI) پس از توافق مقامات بریتانیا و ایرلند برای افزایش آماده‌سازی‌ها، احتمال آن که این دو کشور میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ را درخواست کنند، افزایش یافته است.

فدراسیون فوتبال انگلستان، که مطالعات امکان‌سنجی این کار را بر عهده داشت، یافته‌های این بررسی را روز شنبه، در نشستی پیش از قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۰، به سایر فدراسیون‌ها عرضه کرد.

نوئل مونی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایرلند، به نشریه تایمزگفت: «نتیجه امکان‌سنجی مثبت است و این حس را داریم که بد نیست کار را جلو ببریم.

« آماده درخواست دادنیم. کار بچه‌های فدراسیون فوتبال انگلستان خیلی خوب بود و خیلی خوب گزارش دادند.

« درخواست خیلی خوبی می‌توان داد و به پذیرفته شدن آن امید داشت. خیلی عجیب خواهد بود اگر از بریتانیا و ایرلند درخواست خیلی خوبی نداشته باشیم.»

طبق گزارش نشریه تایمز، در این میزبانی مشترک قرار است مسابقات در چندین شهر انگلستان، کاردیف، گلاسکو و دوبلین برگزار ‌شود و بازی نهایی هم در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان ورزش بریتانیا، که مسئول تأمین اعتبار رویدادهای ورزشی در این کشور است و به دولت مشاوره می‌دهد از کدام درخواست‌های برگزاری مسابقات ورزشی پشتیبانی کند، سال گذشته اعلام کرده بود برگزاری جام جهانی ۲۰۳۰ در بریتانیا «دستاوردی عالی» خواهد بود.

چهار کشور آرژانتین، اروگوئه، شیلی و پاراگوئه نیز درخواست میزبانی مشترک داده‌اند که با توجه به این که اروگوئه میزبان اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ بود، خاطره‌انگیز است.

اگر فیفا مقررات میزبانی چرخشی مناطق را تغییر دهد، چین هم می‌تواند از جمله درخواست‌کنندگان باشد.

با توجه به آن که قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است، طبق مقررات کنونی، کشورهای آسیایی نمی‌توانند تا دو دوره بعد از جام جهانی قطر میزبان این مسابقات باشند.

© Reuters

بیشتر از ورزش