منابع روسیه فقط کفاف دو سال جنگ را می‌دهد

این ارزیابی بر این فرض استوار است که هیچ کشور خارجی به روسیه کمک نظامی نکند

شکست‌ در میدان جنگ، ادامه بسیج نیرو و وخامت وضعیت اقتصادی پیامدهای منفی برای ثبات روسیه خواهد داشت‌ـ YURI KADOBNOV / AFP

سرویس اطلاعاتی ارتش لیتوانی اعلام کرد بر اساس برآورد این سازمان، روسیه برای ادامه جنگ در اوکراین فقط تا دو سال دیگر منابع دارد.

به گزارش ای‌اف‌پی، الجیاس پالاویسیوس، رئیس اطلاعات ارتش لیتوانی، به خبرنگاران گفت: «روسیه در سال‌های طولانی جنگ سرد مشغول جمع‌آوری سلاح و تجهیزات بود.»

او در ادامه افزود: «برآورد ما این است که منابعش به‌مدت دو سال دیگر جنگ با همین شدت امروز دوام می‌آورد.»

پالاویسیوس متذکر شد که ارزیابی بر این اساس است که هیچ کشور خارجی به روسیه کمک نظامی نکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که همراه همتایش در بخش اطلاعات غیرنظامی در جلسه ارائه گزارش اطلاعاتی سالانه شرکت کرده بود، گفت روسیه تسلیحات زیادی در انبارهایش ذخیره کرده است که به این کشور امکان می‌دهد «خسارت عظیمی بزند و هزینه بازسازی را بالا ببرد».

گذشته از برآوردها در مورد منابع روسیه، در این گزارش آمده است بسیج نیروهای روسیه در سال گذشته نشان داد حمایت از جنگ اوکراین «به‌اندازه‌ای نیست که دستگاه تبلیغاتی رژیم سعی می‌کرد به نظر برسد».

بر اساس این گزارش، «نارضایتی از سیاست‌های رژیم در حال حاضر شکلی انفعالی دارد: بیشتر به‌صورت اجتناب از مشارکت در بسیج نیرو، شکایت از تدارکات ضعیف و نابسامانی در ارتش».

در گزارش همچنین به این احتمال اشاره شده است شکست‌های روسیه در میدان جنگ، بسیج نیروی بیشتر و وخامت ناگهانی وضعیت اقتصادی «پیامدهای منفی برای ثبات رژیم خواهد داشت».

لیتوانی، که عضو اتحادیه اروپا و ناتو است، از همان آغاز تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲، حامی اوکراین بوده است.

بیشتر از جهان