افراد مسلح ناشناس رئیس اداره آبرسانی هرات را ترور کردند

افزایش ترور و آدم‌ربایی نگرانی از امنیت عمومی را افزایش داده است

نادر کاکر از معدود مقام‌های دوره جمهوریت بود که مسئولیت خود را در امارت طالبان هم ادامه دادــ Jomhornews.com

افراد مسلح ناشناس صبح سه‌شنبه، محمد نادر کاکر، رئیس اداره آبرسانی شهر هرات در غرب افغانستان، را به قتل رساندند. به گفته شاهدان عینی، محمد نادر کاکر زمانی که سوار بر خودرو به همراه با شش همکارش به سمت دفتر کارش می‌رفت، هدف گلوله‌باران افراد مسلح قرار گرفت و در دم جان باخت.

یکی از نزدیکان کاکر به شرط حفظ نامش، به ایندپندنت فارسی گفت که در خودرو متعلق به اداره آبرسانی علاوه بر نادر کاکر، شش تن دیگر نیز سوار بودند که دو تن از این افراد کشته و سه تن زخمی شده‌اند. او می‌گوید: «کاکر حوالی ساعت ۸ سوار خودرو شد و به سمت دفترش در مرکز شهر هرات حرکت کرد. در خیابان حنظله بادغیسی و در فاصله دو کیلومتری ساختمان استانداری هرات، یک فرد مسلح که صورتش را پوشانده بود، به وسط خیابان آمد و به سوی خودرو حامل کاکر و همکارانش شلیک کرد.»

شاهدان عینی نیز با تایید این واقعه می‌گویند که فرد مسلح بی‌هیچ‌هراسی، سه خشاب گلوله را به سمت این خودرو شلیک کرد و بعدا همراه با یک سه‌چرخ از منطقه متواری شد. به گفته شاهدان، همراه با این فرد مسلح یک یا دو نفر دیگر نیز در سه‌چرخ حضور داشتند. 

با این حال منابع بیمارستانی هرات می‌گویند فقط چهار تن به بیمارستان منطقه‌ای هرات منتقل شده‌اند که از این میان دو تن کشته شده و دو تن دیگر زخمی‌اند. به گفته یک دکتر در بیمارستان هرات، وضعیت زخمی‌ها نیز وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات این حادثه وجود دارد. 

نادر کاکر از معدود مقام‌های دوره جمهوریت بود که مسئولیت خود را در امارت طالبان هم ادامه داد. او از ۱۰ سال پیش در سمت‌های مختلف در اداره آبرسانی هرات کار کرده است. او نخست به عنوان مسئول عملیاتی اداره آبرسانی هرات بود. سپس به رئیس اداره آبرسانی  قندهار شد و از مرداد ۱۳۹۹ به عنوان رئیس اداره آبرسانی هرات کار کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از سقوط جمهوریت و سلطه طالبان، مقام‌های این گروه او را همچنان در سمت رئیس اداره آبرسانی هرات ابقا کردند. 

طالبان هنوز در مورد کشته شدن این افراد اظهارنظر نکرده‌اند. رسانه‌های محلی هرات نیز تا زمان انتشار این خبر، به دلیل کنترل شدید گروه طالبان بر رسانه‌ها، در مورد این حادثه ساکت بوده‌اند. هیچ فرد یا گروهی هم مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. با این حال حملات از این دست را در گذشته گروه داعش انجام می‌داد.

با وجود ادعای طالبان مبنی بر تامین امنیت در افغانستان، ساکنان هرات از افزایش ترورها و آدم‌ربایی‌ها نگران‌اند. علاوه بر قتل مردم، آدم‌ربایی نیز به عنوان تهدیدی مداوم در هرات مطرح است و کسبه این شهر از فقدان تامین جانی خود شاکی‌اند.