عراق، آخرین مانع جوانان ایران برای صعود به جام جهانی

شاگردان مرفاوی با برتری مقابل ویتنام به یک‌چهارم نهایی رسیدند

جوانان ایران برای صعود در آخرین بازی مرحله گروهی نیاز به برد داشتند و بازی را تهاجمی شروع کردندـ عکس از ورزش سه

تیم جوانان ایران در یک بازی حساس ویتنام را سه بر یک شکست داد تا به یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کند. با این برد، هر سه تیم ایران، استرالیا و ویتنام در پایان بازی‌های گروه بی (B) شش امتیازی شدند، ولی ایران به‌دلیل تفاضل گل بهتر در بازی‌های مستقیم بالاتر از استرالیا، صدرنشین گروه شد. آن‌ها شنبه در مرحله حذفی با عراق روبرو می‌شوند و در صورت پیروزی سهمیه حضور در جام جهانی جوانان را به دست می‌آورند.

جوانان ایران برای صعود در آخرین بازی مرحله گروهی نیاز به برد داشتند و بازی را تهاجمی شروع کردند، ولی ویتنام با بازی فشرده به خوبی فضاها را بسته بود. سرانجام، در دقیقه ۳۶ یک ضربه ایستگاهی گره بازی را باز کرد و امین حزباوی، کاپیتان تیم، سانتر علیرضا صفری را با ضربه سر وارد دروازه کرد. مدافع آماده فولاد مقابل قطر هم تک گل سه امتیازی بازی را از روی نقطه پنالتی زده بود. بازی در نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان مرفاوی به پایان رسید، ولی اختلاف یک گل در برابر تیم آماده ویتنام حاشیه امنیت کافی محسوب نمی‌شد.

ویتنام در دقیقه ۵۶ روی یک حمله سریع به گل تساوی رسید تا با توجه به برد پرگل استرالیا مقابل قطر در بازی همزمان، جوانان ایران در آستانه حذف باشند. مرفاوی برای تغییر جریان بازی تعویض‌هایی انجام داد که سرعت حمله‌های تیمش را بیشتر کرد. اسلام‌طلب، هافبک تازه‌وارد که در شکست ۲-۳ مقابل استرالیا زننده یکی از گل‌های جوانان بود، سانتر کوتاهی داشت که سعید سحرخیزان، مهاجم آماده تیم آن را به گل برتری تبدیل کرد. شاگردان مرفاوی در دقایق پایانی برای حفظ نتیجه مجبور به دفاع شدند و در اوج حمله‌های ویتنام، با ضربه خوب حسین‌نژاد، دیگر بازیکن تازه‌وارد تیم، روی یک ضدحمله توانستند گل سوم را بزنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرفاوی بعد از بازی گفت: «بازی بسیار سختی بود. تیم ویتنام هم قطر را شکست داده بود و هم استرالیا را. ما کار دشواری داشتیم زیرا این تیم از نظر تاکتیکی و فنی منسجم بود. ما نیاز به این ۳ امتیاز داشتیم و با یک انسجام تیمی، توانستیم در دفاع و حمله بالانس باشیم و بازی را ببریم.»

سرمربی جوانان ایران اضافه کرد: «ما شرایط بسیار سختی داشتیم و اگر مساوی هم می‌کردیم، از گردونه رقابت‌ها کنار می‌رفتیم. ما می‌دانستیم که ویتنام چه تاکتیکی دارد و با توجه به سبک بازی آن‌ها، تاکتیک و شیوه خود را تغییر دادیم. از نظر فیزیکی و مهارت‌های فردی، بهتر از حریف بودیم و با این مهارت‌ها به همراه روحیه جنگندگی بازیکنان، توانستیم بازی را ببریم.»

مرفاوی در پایان گفت: «بازی با ویتنام برای ما سخت‌تر از استرالیا بود. در دیدار با استرالیا مستحق باخت نبودیم و حداقل حق ما، مساوی بود. ویتنام تیمی سختکوش و با برنامه بود و بازی با تیمی که دو دیدار قبلی خود را برده، سخت‌تر است، زیرا آن‌ها آرامش روانی دارند.»

سرگروهی به شاگردان مرفاوی کمک کرد که قرعه آسان‌تری داشته باشند و به جای بازی مقابل ازبکستان میزبان با عراق بازی خواهند کرد. البته عراق هم حریف آسانی نخواهد بود و شاگردان مرفاوی باید هماهنگی بیشتر و اشتباهات کمتری داشته باشند.

بیشتر از فوتبال