هری و مگان به‌طور رسمی به مراسم تاجگذاری دعوت شدند

زوج ساسکس پاسخ خود را علنی نکرده‌اند

بنا به گزارش‌ها، دوک و دوشس ساسکس در ماه مه از طریق «مکاتبه ایمیلی» دعوتنامه‌ خود را برای مراسم تاجگذاری پادشاه و ملکه همسر دریافت کرده‌اند.

پس از درخواست شاه چارلز سوم از آنان برای تخلیه کاتج فراگمور، خانه‌ آن‌ها در بریتانیا، گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه این زوج به این مراسم دعوت خواهند شد یا نه، در هفته گذشته افزایش یافته است.

با این حال، بنا به گزارش‌ها، سخنگوی شاهزاده هری و مگان مارکل تایید کرده است که آن‌ها «به تازگی ایمیلی از دفتر اعلیحضرت در مورد تاجگذاری دریافت کرده‌اند.»

این سخنگو به تایمز گفت: «در حال حاضر تصمیم بی‌درنگی در این‌باره که آیا دوک و دوشس [در این مراسم] شرکت می‌کنند یا نه، اعلام نخواهیم کرد.»

این در پی آن است که هری عصر شنبه (۴ مارس) مصاحبه جدیدی با گیبور میت، متخصص ضربه‌های روحی و نویسنده، داشت تا در مورد کتاب خاطرات خود، «اضافی» (Spare)، صحبت کند.

هری در طول مصاحبه در مورد اندوه و زندگی با سوگ فقدان، گفت که در دوران کودکی خود کمبود محبت فیزیکی را از سر گذرانده است و «همیشه کمی تفاوت» با بقیه اعضای خانواده سلطنتی احساس می‌کرده است، و افزود که مادر فقیدش دیانا نیز همین احساس را داشت.

شاهزاده همچنین صادقانه در مورد استفاده از ماری جوانا و داروهای روانگردان برای کمک به مقابله‌اش با ضربه‌های روحی در زندگی‌اش صحبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که هرچند کوکائین برای او «هیچ فایده‌ای نداشت»، ماری‌ جوانا و روانگردان‌هایی مانند «آیاهواسکا» برای او «احساس آرامش، رهایی، آسایش» به ارمغان آورد و «یکی از بخش‌های اساسی زندگی من شد و من را تغییر داد و به من کمک کرد تا با ضربه‌های روحی و دردهای گذشته کنار بیایم».

زوج ساسکس اوایل این هفته تایید کردند که درخواستی برای تخلیه کاتج فراگمور دریافت کرده‌اند، و منابع خبری ادعا کردند که آن‌ها از تصمیم گزارش‌شده پادشاه مبنی بر دادن کلیدهای خانه قبلی آنان به دوک یورک، «شوکه» شده‌اند.

با این حال، منابع دیگری گفتند که آن‌ها با این دستور تخلیه «مقابله نمی‌کنند» و به انجام تمهیداتی مشغول‌اند تا وسایل باقی‌مانده‌شان را به عمارت خود در کالیفرنیا بفرستند، جایی که در حال حاضر با فرزندانشان، آرچی و لیلی‌بت، در آن زندگی می‌کنند.

یک منبع گفت: «آن‌ها سقفی بالای سر خود دارند. داشتن اقامتگاه دوم برایشان امتیاز بزرگی بود. اینجا به درد آن‌ها نمی‌خورد، و اشکالی هم ندارد.»

با این حال، این زوج بدون امکان اقامت در کاتج فراگمور نیز هنگام بازدید از بریتانیا، ممکن است در تصمیم‌گیری برای حضور یافتن یا نیافتن در مراسم تاجگذاری با مشکلات بیشتری روبه‌رو شوند. همچنین، گفته شده است که هری قبل از اینکه قولی برای شرکت در مراسم بدهد، خواهان «عذرخواهی» پادشاه و شاهزاده ولز است.

علاوه بر این، تاجگذاری در ششم مه برگزار می‌شود که چهارمین سالگرد تولد آرچی است.

صبح روز یکشنبه (۵ مارس)، گزارش شد که پادشاه ممکن است مجموعه‌ای از اتاق‌ها را در کاخ باکینگهام که قبلا به شاهزاده اندرو تعلق داشت، به زوج ساسکس‌ بدهد تا هنگام بازدید از بریتانیا، مکانی برای اقامت داشته باشند.

«میل آن ساندی» به نقل از یک منبع نوشت که اگرچه پادشاه از هری به دلیل افشاگری‌های کتابش، «اضافی»، در مورد خاندان سلطنتی «خشمگین» است، «مرد بدی نیست» و نمی‌خواهد «زوج ساسکس‌ را از داشتن پایگاهی در بریتانیا محروم کند».

این منبع مدعی شد: «لندن [برایشان] بهتر است. زوج ساسکس‌ همواره می‌خواستند اتاق‌هایی در کاخ باکینگهام داشته باشند. آن‌ها می‌توانند اتاق‌های قدیمی اندرو را که در حال حاضر دارند خالی می‌شوند، در آنجا صاحب شوند.»

بنا به گزارش‌ها، پادشاه اوایل سال جاری به اندرو گفت که دیگر نمی‌تواند از مجموعه اتاق‌های خود در کاخ استفاده کند، زیرا دارند بازسازی می‌شوند.

ایندیپندنت برای اظهارنظر در این مورد با کاخ باکینگهام و سخنگوی زوج ساسکس‌ تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی