قرعه‌کشی یورو ۲۰۲۰: انگلستان با کرواسی و جمهوری چک

انگلستان می‌تواند هر سه بازی گروه خود را در ورزشگاه «ویمبلی» برگزار کند

بازیکنان تیم ملی انگلستان پس از بازی برابر مونتنگرو که با برتری هفت گله انگلیس تمام شد. Glyn KIRK / AFP

انگلستان با کرواسی، جمهوری چک و یکی از برندگان بازی‌های حذفی که می‌تواند اسکاتلند باشد، در گروه D  مسابقات یورو ۲۰۲۰ در تابستان آینده قرار گرفت تا قرعه مناسبی برای یکی از میزبان‌های این مسابقات شکل بگیرد.

انگلستان در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ به کرواسی باخته بود و اخیراً هم در مسابقات راه‌یابی به یورو ۲۰۲۰ به جمهوری چک باخت، اما گرت ساوتگیت از قرعه‌ای که سبب شد انگلستان با قوی‌ترین حریف‌های اروپایی برخورد نکند، راضی است.

همچنین، پرتاب سکه مشخص کرد که تمام سه بازی گروه انگلستان در ورزشگاه ویمبلی انجام شود. این مسابقات در ۱۲ شهر قاره اروپا برگزار می‌شود و بازی‌های نیمه نهایی و نهایی، در ورزشگاه ویمبلی انجام خواهد شد.

حریف سوم انگلستان در این گروه نیز از بازی‌های حذفی بین اسکاتلند، اسراییل، نروژ و صربستان مشخص خواهد شد.

گروه مرگ این مسابقات، بی‌شک گروه  F  است که در آن آلمان قهرمان جهانی ۲۰۱۴، فرانسه قهرمان کنونی جهان، و پرتغال قهرمان کنونی اروپا قرار گرفته‌اند.

انگلستان اگر قهرمان گروه D بشود، در دور یک شانزدهم با تیم دوم گروه F  رودررو خواهد شد، ولی اگر در گروه خود دوم شود، با قهرمان گروه E شامل اسپانیا، لهستان و سوئد رودررو خواهد شد. البته ساوت‌گیت به روشنی گفته است که به کمتر از قهرمانی در گروه خود راضی نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «وضعیت ما اندکی شبیه قبل است. اگر بتوانیم در صدر قرار گیریم و جزو بخت‌های نخست باشیم، سرنوشت‌مان دست خودمان است. امیدواریم که تصمیم‌گیرنده خودمان باشیم. باید به قابلیت خودمان اطمینان داشته باشیم و با هر تیمی که روبه‌رو شدیم، برنده شویم.»

«من هرگز نمی‌توانم از خوب بودن قرعه‌ای مطمئن باشم. دست‌کم با دو تیم از این تیم‌ها قبلاً بازی کرده‌ایم و بازی کردن در ورزشگاه ویمبلی خیلی حالت خاصی دارد و به‌راستی منتظر شروع بازی‌ها هستیم.»

طبق قرعه‌کشی، ولز نیز با ایتالیا، سوییس و دانمارک در گروه A قرار گرفت تا در گروه دشوارتر B قرار نگیرد که سفر به روسیه و دانمارک  و مقابله با تیم رتبه نخست دنیا، یعنی بلژیک را در پی داشت.

برای نخستین بار است که مسابقات قهرمانی اروژا در تمام کشورهای این قاره و در ۱۲ شهر مختلف، از دوبلین گرفته تا باکو، برگزار می‌شود. این مسابقات از جمعه ۱۲ ژوئن در شهر رم آغاز می‌شود و روز یک‌شنبه ۱۲ ژوییه در لندن پایان می‌یابد.

نتایج کامل قرعه‌کشی

گروه A: ایتالیا، سوئیس، ترکیه، ولز

گروه B: بلژیک، روسیه، دانمارک، فنلاند

گروه C: اوکراین، هلند، اتریش، گرجستان/مقدونیه شمالی/کوزوو/روسیه سفید

گروه D: انگلیس، کرواسی، جمهوری چک، اسکاتلند/نروژ/صربستان/اسرائیل

گروه E: اسپانیا، لهستان، سوئد، بوسنی هرزگوین/اسلواکی، ایرلند/ایرلندشمالی

گروه F:آلمان، فرانسه، پرتغال، ایسلند/بلغارستان/مجارستان/رومانی

© The Independent

بیشتر از ورزش