تحقیق درباره کلاه‌برداری تیم فوتبال انگلیسی

باشگاه فوتبال «بری» از لیگ اخراج شد

instagram.com/buryfcofficial

پلیس بریتانیا اتهام کلاه‌برداری در ارتباط با ورشکستگی «باشگاه فوتبال بری» (Bury) را در درست تحقیق دارد. این باشگاه روز سه‌شنبه 27 اوت، پس از ناکامی در آخرین مهلت یک مزایده فروش، از لیگ باشگاه‌های انگلستان اخراج شد؛ دو ماه است که این باشگاه  به اتهام کلاه‌برداری تحت تحقیق پلیس است و این بدان معنی است که مذاکرات فروش با مالکان جدید بالقوه احتمالا بدون اطلاع از اتهامات قانونی علیه باشگاه صورت گرفته‌است.

پلیس منچستر بزرگ روز سه‌شنبه تائید کرد که روز 18 ژوئن این اتهامات را دریافت کرده و تحقیق در این زمینه ادامه  دارد. در بیانیه پلیس آمده‌است: «ما در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر کلاه‌برداری در باشگاه فوتبال بری هستیم. تحقیقات در مراحل ابتدایی است. کسی بازداشت نشده‌است».

اخیرا اعلام شد که «مدیریت مجموعه منچستر بزرگ» به همراه نمایندگان محلی مجلس و گروهی از هواداران باشگاه بری برای نجات باشگاه تلاش می‌کنند. هفته گذشته، پس از آنکه شرکت «سی‌اندان اسپورتینگ ریسک» (C&N Sporting Risk)، از خرید باشگاه صرف‌نظر کرد، بری از لیگ فوتبال موسوم به «لیگ یک اسکای‌بت» اخراج شد.

گروه جی‌ام‌سی‌ای، به رهبری اندی برنهم ،شهردار منچستر، نمایندگان مجلس جیمز فرت (بری شمالی) و ایوان لویس (بری جنوبی)، به همراه گروه هواداران «تا ابد بری»، از لیگ فوتبال انگلستان خواسته‌است که بری را به لیگ دو اسکای‌بت راه دهد.

این گروه در بیانیه‌ای گفت: «ما یک کارگروه تشکیل داده‌ایم تا پیشنهادی برای لیگ فوتبال تهیه کنیم مبنی بر این که تیم بری اجازه داشته باشد برای فصل 2020-2021 در لیگ دو اسکای بت حضور داشته باشد، به شرط ارائه طرحی معتبر برای بازسازی باشگاه تا پیش از پایان امسال».

«نخست، خواهیم کوشید تا روز جمعه 20 سپتامبر، پیشنهاد روشنی به لیگ فوتبال انگلستان ارائه دهیم که به ما امکان بدهد برای بازگشت به لیگ دو فعالیت کنیم».

«دوم، اگر لیگ با این پیشنهاد موافقت کند، روی طرحی معتبر برای بازسازی باشگاه کار خواهیم کرد که همه امضاکنندگان این بیانیه تائید کنند».

«سوم، اگر این طرح معتبر تا موعد مقرر ارائه نشد، حق لیگ فوتبال را برای اجرای تصمیم اولیه‌اش خواهیم پذیرفت».

هفته گذشته، لیگ فوتبال، عضویت بری را لغو کرد. این اتفاق در پی شکست مذاکرات فروش باشگاه به «سی‌اند‌ان اسپورتینگ» ریسک و پس از ناکامی بری در اثبات توان پرداخت بدهی‌هایش افتاد.

باشگاه بری گفت که از تصمیم لیگ فوتبال «متاسف و متعجب» شده، و استیو دیل، مالک فعلی باشگاه، ادعا کرد که پیشنهاد خرید دیگری از یک «مشتری معتبر» دریافت کرده‌است.

گروه «جی‌ام‌سی‌ای» در بیانیه  خود گفت: «خوشحالیم که استیو دیل موافقت کرده به ما مدت کوتاهی  وقت بدهد تا مالک جدید و مناسبی برای باشگاه پیدا کنیم. ما از مالک فعلی تقاضا داریم اجازه بدهد این پیشنهاد را پیش ببریم. برای این‌که طی این مدت، اعتماد لیگ فوتبال انگلستان جلب شود، مدیریت مجموعه منچستر بزرگ و شورای شهر بری همکاری خواهند کرد تا تضمین کنند که هر پیشنهاد خریدی از نظر مالی معتبر باشد و بتواند هم برای باشگاه و هم برای لیگ، ثبات درازمدت فراهم آورد. ما قویا اعتقاد داریم که بهتر است باشگاه بری را به عنوان واحدی تجاری نجات بدهیم تا این که باشگاه را وادار کنیم تا در فصل آینده از صفر شروع کند».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش