فضانورد اماراتی برای انجام ماموریتی شش‌ماهه راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد

صبح پنجشنبه چهار فضانورد در پرتاب موفقیت‌آمیز اسپیس‌اکس راهی ایستگاه فضایی شدند

این چهار فضانورد قرار است جمعه به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسند و شش ماه آنجا بمانند - AFP

اسپیس‌اکس در همکاری مشترک با ناسا، روز پنجشنبه چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

برای چهارمین بار در تاریخ یک نفر از جهان عرب هم در میان فضانوردان است.

پرواز موشک فالکون اسپیس‌اکس به دلیل نقص فنی سه روز به تاخیر افتاد و این فضانوردان صبح پنجشنبه به وقت اروپای مرکزی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

پرواز از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا انجام گرفت. این چهار فضانورد قرار است جمعه به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسند و شش ماه آنجا بمانند.

سلطان النیادی، فضانورد اهل امارات متحده عربی، در کنار سه فضانورد دیگر از روسیه و ایالات متحده عازم این ماموریت شدند. نزدیک به ۸۰ اماراتی برای از نزدیک مشاهده کردن پرواز هموطنشان به فضا، به فلوریدا سفر کرده بودند.

سلطان النیادی نخستین اماراتی در تاریخ است که قرار است شش ماه در ایستگاه فضایی بین المللی بماند. اولین نفری که از امارات متحده عربی به فضا سفر کرد، هزاع المنصوری نام داشت که سفرش در سال ۲۰۱۹ و با موشک سایوز عملی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کشور امارات، هزاران نفر پرواز اسپیس‌اکس را به صورت زنده دنبال می‌کنند.

سلطان النیادی که مهندس ارتباطات است، در اولین پیامش به زمین اعلام کرد بسیار مفتخر است که در این ماموریت پراهمیت انجام وظیفه می‌کند.

امارات متحده عربی در سال‌های گذشته در زمینه توسعه صنعت فضانوردی سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

این فضانوردان جایگزین تیم فضانوردی کرو۵ متشکل از دو آمریکایی، یک روس و یک ژاپنی خواهند شد. آن‌ها اکتبر ۲۰۲۲ راهی ایستگاه فضایی شده بودند و پس از تحویل پست به تیم جدید به زمین بازخواهند گشت.

ایستگاه فضایی بین‌المللی از معدود پروژه‌های مشترک باقی‌مانده از همکاری فضایی ایالات متحده و روسیه است. با اینکه تنش‌ها بین دو کشور پس از جنگ اوکراین افزایش یافت، همکاری‌های دو کشور در ایستگاه فضایی بین‌المللی همچنان در بالاترین سطح قرار دارد.

شرکت اسپیس اکس را ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی که اصالتا اهل آفریقای جنوبی است، در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشت.

بیشتر از علوم