مقام ارشد پنتاگون: باید یک ائتلاف جهانی در برابر ایران و روسیه تشکیل شود

دانا استراول: در نقطه‌ای قرار داریم که تهدیدهای حکومت ایران دیگر مختص خاورمیانه نیست و یک چالش جهانی به‌شمار می‌رود

افزایش تهدیدهای حکومت ایران ناشی از همکاری‌های نظامی ایران و روسیه است - YASSER AL-ZAYYAT / AFP

هم‌زمان با انتشار گزارش‌هایی از یافت شدن ذرات اورانیوم غنی‌شده در تاسیسات هسته‌ای فردو و تداوم همکاری‌های نظامی ایران و روسیه، یک مقام ارشد پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، خواهان تشکیل یک «ائتلاف جهانی» برای جلوگیری از فعالیت‌های «بدخواهانه» حکومت‌های ایران و روسیه شد.

دانا استراول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۸ فوریه (نهم اسفندماه)، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما اکنون به یک ائتلاف، نه تنها در خاورمیانه، بلکه فرامنطقه‌ای و جهانی برای مقابله با همکاری‌های بدخواهانه ایران و روسیه نیاز داریم.»

به‌گفته این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که تهدیدهای حکومت ایران دیگر مختص منطقه خاورمیانه نیست، بلکه یک چالش جهانی به‌شمار می‌رود.

دانا استراول افزایش تهدیدهای حکومت ایران را برآمده از همکاری‌های نظامی ایران و روسیه معرفی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در نخستین روز کنفرانس امنیتی مونیخ، مقام‌های کرملین را متهم کرد که در قبال دریافت پهپادهای انتحاری از ایران، به برنامه غنی‌سازی اورانیوم حکومت کمک می‌کنند، برنامه‌ای که به‌گفته زلنسکی، شفاف نیست و مشخص نیست تا چه اندازه حکومت ایران به غنی‌سازی اورانیوم ادامه داده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین در دیدار اخیری که با الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، در کی‌يف داشت به‌صراحت حکومت ایران را «دشمن مشترک» اوکراین و اسرائيل توصیف کرد و خواهان همکاری‌های بین‌المللی در برابر حکومت ایران شد.

استراول همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های روز سه‌شنبه خود با خبرنگاران، ابراز نگرانی کرد که حکومت ایران از دانش و تجربه‌ای که در جنگ اوکراین به دست آورده است برای تداوم فعالیت‌های تهدیدآمیز خود در سایر نقاط جهان استفاده کند.

بیشتر از جهان