آمریکا تجهیزات مقابله با پهپاد در اختیار اوکراین می‌گذارد

به‌گفته سخنگوی پنتاگون، حکومت ایران تنها در خاورمیانه عامل «بی‌ثباتی» نیست، در اوکراین نیز چنین می‌کند

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، خطرات تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بسیار فراتر از اوکراین است - Mauricio Campino / US AIR FORCE / AFP

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، روز جمعه اعلام کرد در نخستین سالگرد حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایالات متحده دو میلیارد دلار دیگر کمک‌های نظامی-امنیتی بلند‌مدت در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. این کمک‌ها شامل تجهیزاتی است که توان دفاع هوایی اوکراین را در برابر حملات پهپادی روسیه تقویت می‌‌کند.

همزمان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، شامگاه جمعه ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) در جریان یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران بار دیگر به همکاری‌های نظامی حکومت ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: حکومت ایران نه‌‌‌تنها به‌عنوان یک عامل بی‌ثبات‌کننده در منطقه خاورمیانه عمل می‌کند، بلکه با تامین پهپادهای نظامی و همکاری‌های موشکی با روسیه، در جنگ اوکراین نیز دخالت کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه جمعه در گزارشی به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا نوشت کمک‌های نظامی جدید آمریکا شامل تجهیزات شناسایی جنگ الکترونیک، سامانه‌های مقابله با حملات پهپادی و چندین نوع هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای ارتقا‌ یافته «سوئیچ‌ بلید ۶۰۰» (Switchblade 600) می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته مقام‌های وزارت دفاع آمریکا بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا، این امکان را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد تا بودجه‌های آموزشی و همچنین پشتیبانی‌ از نیروهای نظامی اوکراین را تامین کند.

با احتساب آخرین بسته از کمک‌های نظامی-امنیتی ایالات متحده به اوکراین، واشنگتن از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه تاکنون، بیش از ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه در بیانیه‌ای نخستین سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکراین را فرصتی برای همه آزادی‌خواهان توصیف کرد تا پایبندی مجدد خود را به پشتیبانی از «مدافعان شجاع اوکراین»، برای طولانی‌مدت، نشان دهند.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، خطرات تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بسیار فراتر از اوکراین است.

بیشتر از جهان