شاهزاده رضا پهلوی: به‌طور مستمر و هفتگی با نیروهای داخل کشور تماس دارم

به‌زودی کمیته‌های تخصصی ویژه، مانند کمیته‌‌های حقوقی، اقتصادی، محیط‌زیستی، در خلال گفت‌وگوها با فعالان داخل کشور تشکیل می‌شود

شاهزاده رضا پهلوی در نشستی با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر بر ضرورت همبستگی با نیروهای داخل کشور، برای گذار از نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت «مبنای کار» بر ارتباط و تبادل‌نظر با داخل کشور است.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، او به‌طور مستمر، چند روز در هفته، با نیروها و کنشگران داخل کشور، حتی فعالان که زندانی شده‌اند در تماس و گفت‌وگو است.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، اساس «منشوری» که دارد نهایی می‌شود هم در داخل کشور تنظیم شده است و ایشان و سایر چهره‌های شاخص مخالف نظام جمهوری اسلامی، منشور را تکمیل می‌کنند تا بیشترین توافق ممکن میان نیروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایجاد شود.

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه این بخش از صحبت‌های خود با شماری از خبرنگاران در مونیخ نوید داد به‌زودی کمیته‌های تخصصی ویژه، مانند کمیته‌‌های حقوقی، اقتصادی، محیط‌زیستی، در خلال گفت‌وگوها و نشست‌ها با فعالان داخل کشور تشکیل خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی بار دیگر بر ضرورت دادخواهی و تشکیل دادگاه‌های عادلانه برای محاکمه عاملان جنایت‌ها و سرکوب‌های سیاسی در آینده ایران تاکید کرد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت باور دارد و امیدوار است که در آینده ایران مجازات اعدام لغو شود و حتی افرادی مانند علی خامنه‌ای که مرتکب «جنایت علیه بشریت» شده‌اند نیز در یک دادگاه عادلانه، با داشتن وکیل دادگستری بتوانند در چارچوب یک دستگاه قضاییه مستقل، از خودشان دفاع کنند.

به‌گفته شاهزاده رضا پهلوی، ایران می‌تواند از الگوهای کشورهای مختلف برای دوره گذار و مرحله «عدالت انتقالی» استفاده کند و کمیته‌های حقوقی که تشکیل خواهند شد عهده‌دار انجام چنین وظایفی‌اند.