نیروی هوایی آمریکا یک شی‌ء ناشناس را بر فراز آلاسکا سرنگون کرد

به‌‌گفته مقام‌های آمریکایی، ابعاد شیء ناشناس ساقط شده به‌ اندازه یک خودرو کوچک و بدون سرنشین بوده است

جان کربی تایید کرد که این شیء ناشناس، به‌دستور رئیس‌جمهوری آمریکا ساقط شده است‌ ALEX WONG/Getty Images via AFP

کمتر از یک هفته بعد از آن که نیروی هوای ایالات متحده یک بالون جاسوسی چین را بر فراز اقیانوس اطلس، ساقط کرد، شامگاه جمعه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به‌دستور جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نیروی‌‌های نظامی این کشور یک شیء ناشناس را بر فراز آب‌های یخ‌زده آلاسکا سرنگون کرده‌ است.

مقام‌های دولتی آمریکا، ابعاد این شیء ناشناس را به‌اندازه یک خودرو کوچک توصیف کرده‌اند و گفتند این شیء، یک «تهدید» قابل ملاحظه برای ایمنی پروازهای غیرنظامی به شمار می‌رفت.

همزمان جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباط‌های راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید، ضمن تایید این گزارش‌ها گفت: وزارت دفاع آمریکا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، یک شیء ناشناس را در ارتفاع بالا، بر فراز حریم هوایی ایالات متحده، شناسایی و ردیابی کرده است.

جان کربی تایید کرد که این شیء ناشناس به‌دستور رئیس‌جمهوری آمریکا ساقط شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های آمریکایی هنوز درباره این شیء ناشناس اطلاعات زیادی منتشر نکرده است. از جمله این که هنوز مشخص نیست این شیء‌ناشناس متعلق به چه کشوری است و آیا حامل تجهیزات نظامی-جاسوسی خاصی بوده است یا خیر.

به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، شیء ناشناس ساقط‌شده سرنشین نداشته است.

این دومین بار طی هفته گذشته است که وزارت دفاع آمریکا انواعی از اشیاء پرنده را بر فراز حریم هوایی ایالات متحده ساقط می‌کند.

روز شنبه جنگنده‌های نیروی هوای آمریکا یک بالون مشکوک به جاسوسی چین را در سواحل کارولینای جنوبی، بر فراز اقیانوس اطلس، هدف قرار دادند.

بیشتر از جهان